بیش از ۱۱هزار مددجوی مازندرانی فاقد مسکن هستند

معافی از مستاجر بودن ۱۱هزار و ۵۰۰مددجوی مازندرانی خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای خانه دار شدن مددجویان ذیل طرح نهضت ملی مسکن ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میثم معافی -مدیر کل کمیته امداد مازندران در نشست با عالیه زمانی، نماینده منتخب مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم با بیان اینکه عمده مشکل حوزه مددجویی در کمیته امداد مسئله مسکن است و در این بخش نیاز به توجه ویژه است، اظهار کرد: متاسفانه نهضت ملی مسکن، مددجو و محروم محور نیست و قشر متوسط به بالای جامعه فقط می توانند از این طرح استفاده نمایند.
وی به فقر زمین در استان که با هبه و انفاق خیرین در این حوزه در حال حل شدن است اشاره کرد و گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ مددجوی مستاجر که بیش از ۷۰ درصد  آنان زنان سرپرست خانوار  می باشند، تحت حمایت امداد استان قرار دارند باید برای خانه دار شدن این قشر ذیل طرح نهضت ملی مسکن در مجلس شورای اسلامی رایزنی شود.
معافی سه ماموریت مهم کمیته امداد را مسکن، اشتغال و ازدواج بیان کرد و افزود:منتظر کارت دعوت ازدواج هستیم تا در کمترین زمان جهیزیه تحویل زوج های جوان شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در لایه های اصلی مدیریت در این نهاد گفت: فقر در کمیته امداد زنانه است و نیاز به درک زنانه دارد.
عالیه زمانی- نماینده منتخب مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم نیز در این دیدار ضمن تحسین عملکرد کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: ظرفیت کمیته امداد خاص و بی نظیر است و مشارکت مردم در این نهاد بسیار بالاست.  

وی با اشاره به برنامه های  خوب انجام شده در کمیته امداد گفت: توانمند سازی و خودکفایی مددجویان باید با کار فرهنگی و هدایت درست به نتیجه مطلوب برسد.
 زمانی با بیان اینکه جهت حمایت از مشاغل بانوان سرپرست خانوار باید بازار فروش آنان مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان شد: باید در این مسائل تسهیل گر و مانع زدا باشیم.

کد خبر 1757033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha