ندای «الهی العفو» در حرم سیدالکریم(ع) طنین انداز شد

ندای " الهی العفو" در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در کربلای ایران اسلامی طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، مؤمنین خداجوی در این شب پر فضیلت با قرائت دعای جوشن کبیر و تمسّک به اسماء الله و ائمه هدی علیهم السلام، دست نیاز به سوی خالق بی نیاز برداشته و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم و امامزادگان والامقام علیهم السلام، احیاء داشتند.

زمزمه " الهی العفو" در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در فضای ملکوتی حرم مطهر پیچید و عاشقان آل الله علیهم السلام که در این مکان نورانی حضور یافته بودند، در زیباترین حالات تقرب به معبود خویش به مناجات پرداختند.

بر اساس این گزارش، تلاوت سوره های وارده در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، توسط استاد معتز آقایی و حاج مجتبی محمدبیگی از قاریان ممتاز و بین المللی کشور و تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای سعید عبدی، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و مرثیه سرایی با نوای حاج حسن شالبافان و سخنرانی و مراسم احیا توسط آیت الله حسینی خراسانی از ویژه برنامه های این مراسم نورانی بود.

همچنین قرائت پیام حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق و محکومیت این اقدام تروریستی با شعار مرگ بر اسرائیل توسط حاضرین در مراسم از دیگر بخش های این مراسم نورانی بود.

در این مراسم معنوی آیت الله حسینی خراسانی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و همچنین شهادت سرداران مکتب علوی، سردار زاهدی و همراهانش به  محضر امام زمان (عج) گفت: خداوند را به خاطر این اجتماعات پرشکوه و معنوی در شب های قدر سپاسگزاریم که با وجود دلاورمردان نظامی و انتظامی در امنیت قرار داریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که شب بیست و سوم ماه رمضان به عنوان شب قدر یکی از استثنایی ترین فرصت هایی است که خداوند متعال در اختیار بندگانش قرار داده است، افزود: خداوند در سوره مبارک دخان این شب را شبی مبارک خوانده است و طبق نص صریح قرآن کریم این شب از هزار ماه بهتر و والاتر است.

وی گفت: در روایات آمده است که حضرت فاطمه (س) فرزندان خود را در این شب بیدار نگه می داشت و اگر احساس می کرد چهره کودکانش خسته شده به صورت آنها آب می پاشید و این تربیت فاطمی است و ما باید از این مساله برای تربیت فرزندان خود الگو بگیریم.

عضو فقهای شورای نگهبان، شب قدر را شب نورانی شدن و دور شدن از رذایل اخلاقی دانست و گفت: خطاب قرآن به بندگان خود در این شب این است که ای بندگان که در طول زندگی سالانه به خود جفا کردید، برگردید و از رحمت خدا مأیوس نباشید، چرا که همه گناهان شما در این شب بخشیده می شود.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: سفارش حضرت علی (ع) به رعایت حق همسایگان و رسیدگی به یتیمان جامعه بود و تأکید کردند که مبادا در جامعه شما به یتیمی ستم و مال او تصرّف شود.

وی با تأکید بر این که باید راه و رسم بندگی را از اهل آن بیاموزیم به حدیثی از امام زین العابدین (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف ابوحمزه ثمالی از خدا عاجزانه درخواست می کند که خداوندا حب دنیا را از قلب من خارج کن که محبت دنیا ریشه همه گرفتاری ها است.

آیت الله حسینی خراسانی تاکید کرد: اگر کسی در نظام اسلامی مسئولیت می پذیرد باید تلاش کند دنیای مردم را آباد کند و برای ملت توسعه ایجاد کند، همان طور که حضرت علی (ع) برای خود چیزی نگذاشت ولی به دنبال آباد کردن دنیای مردم بود.

وی با بیان این که روز قدس روز اعلام حمایت از مظلوم و ابراز نفرت از ستمگر است، افزود: در زمان حال مظلوم تر از مردم فلسطین و ظالم تر از آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

آیت الله حسینی خراسانی در پایان با بیان این که رژیم صهیونیستی با اقدام جنایتکارانه خود در حادثه موشک باران کنسولگری ایران در سوریه ما را عزادار نمود، تأکید کرد: به گفته فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی از این کار خود پشیمان شده و به زودی انتقام خون این مظلومان گرفته خواهد شد.

کد خبر 1757104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha