حمله تروریستی به کنسولگری ایران، انتحار اسرائیل علیه خودش بود/ انتقام سخت می‌گیریم

یک کارشناس مسائل سیاست‌خارجی با بیان اینکه اقدام تروریستی اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه، عملیات انتحاری علیه خودش است، گفت: معتقدم در مقابله، ما باید انتقام سخت بگیریم و فراتر از اقدام آنها دست به اقدام بزنیم.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو  با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اهداف حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه توسط اسرائیل، اظهار کرد: تجربه نشان داده است وقتی رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با شکست مواجه شده تلاش می کند از ابزار ترور برای مقابله با جمهوری اسلامی و مقاومت استفاده کند و یا سفارش خود را به داعش و گروه های تروریستی می دهد.

کارشناس مسائل سیاست‌خارجی افزود: این بار اسراییل با این اقدام از خطوط قرمز عبور کرد و با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق یک عملیات انتحاری علیه خودش انجام داد و با این اقدام عملا دست مقاومت را باز گذاشته تا تمام سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در سراسر جهان جزء بانک اهداف خود قرار داده و یک اقدام انتقام جویانه را علیه آنها انجام دهد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی  با توجه به اینکه در غزه نتوانست به اهداف سیاسی و امنیتی خود برسد و عهدنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت هم عملا با رای ممتنع آمریکا اسرائیل را در بن‌بست سیاسی و انزوای بین المللی قرار داد، از طرف دیگر نارضایتی ها در درون رژیم صهیونیستی منجر به تظاهرات گسترده در مقابل کنست شده و مخالفان نتانیاهو اعلام کردند که باید دولت منحل و انتخابات جدیدی برگزار شود، همچنین آمار بالای کشته شدگان در طوفان الاقصی؛ همه این موارد باعث شد تا رژیم صهیونیستی برای عبور از بحران های داخلی دست به اقدام انتحاری بزند و به عبارتی بحران علیه بحران را دنبال کند.

کنعانی مقدم تاکید کرد: ذات رژیم صهیونیستی است که با اقدامات تروریستی در مقابل جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند خود را نجات دهد، اما این بار با این اقدام که حمله به خاک جمهوری اسلامی محسوب می شود، رویارویی با رژیم صهیونیستی ماهیت خود را تغییر داده است. برخی معتقدند جمهوی اسلامی مقابل به مثل می کند اما معتقدم در این اقدام اسرائیل ما باید انتقام سخت بگیریم و فراتر از اقدام آنها دست به اقدام بزنیم.

وی تأکید کرد: ممکن است ما در رویارویی با رژیم صهیونیستی تمام قدرت مقاومت را یکجا وارد عمل کنیم که عملاً رژیم صهیونیستی در مقابل حماس و جنبش جهاد اسلامی به زانو درآمده است  و اگر تمام توان مقاومت وارد شود قطعا یک گام به سمت فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم. 

کارشناس مسائل سیاست خارجه خاطرنشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی در روزهای نزدیک به روز قدس باعث می شود مسلمانان و ملیت های مختلف به این نتیجه برسند که صهیونیست ها برای صلح و امنیت جهانی خطر محسوب می شوند و باید هر چه زودتر از بین بروند و یا مهار شوند؛ شاید این اقدام رژیم صهیونیستی موجب قطع روابط کشورهای دنیا با این رژیم و مورد حمله قرار گرفتن سفارتخانه‌های آنها در سراسر دنیا شود.

کد خبر 1757274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha