آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع شورای امنیت در محکومیت حمله به کنسولگری ایران شدند

آمریکا، انگلیس و فرانسه از محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق توسط شورای امنیت جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، آمریکا، انگلیس و فرانسه روز گذشته(چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳) از تصویب پیش نویس بیانیه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل درباره محکوم کردن حمله صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق جلوگیری کردند.

دیپلمات‌ها گفتند: ایالات متحده با حمایت فرانسه و بریتانیا به بقیه اعضای شورا اطلاع دادند که حقایق درباره آنچه روز دوشنبه در دمشق رخ داد، هنوز نامشخص است و در جلسه روز سه‌شنبه بین اعضای شورا اتفاق نظر وجود نداشت.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، در یک پست توییتری گفت: این نمونه بارز از استانداردهای دوگانه مورد استفاده ترویکای غربی و رویکرد آن‌ها برای پایبندی به قانون و نظم در ساختار بین‌المللی است.

 شورای امنیت سازمان ملل متحد در گذشته بیانیه هایی در محکومیت حملات به مقرهای دیپلماتیک صادر کرده است.

 اتحادیه اروپا روز چهارشنبه این حمله را محکوم کرد و گفت که مصونیت ساختمان ها و شخصیت های دیپلماتیک و کنسولی باید رعایت شود و خواستار خویشتن داری شد.

 آمریکا اعلام کرد: در مورد وضعیت ساختمانی که در دمشق بمباران شده اطمینان ندارد، اما اگر این ساختمان یک مرکز دیپلماتیک باشد، نگران خواهد بود.

اسرائیل مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت. این درحالی است که در حمله جنگنده های صهیونیستی ساختمان کنسولگری در مجاورت ساختمان اصلی سفارت ویران شد و هفت تن از اعضای سپاه پاسداران ایران شهید شدند.

کد خبر 1757359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha