دشمن نمی تواند در صفوف وحدت و اتحاد ملت ما خدشه‌ای وارد کند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: قطعا دشمن نمی تواند امنیت، آرامش و ثبات جامعه ما را بر هم بزند و در صفوف وحدت و اتحاد ملت ما خدشه‌ای وارد کند، دشمن با این دست و پا زدن‌ها بیشتر خود را غرق و به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۷ فروردین ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: هدف اصلی از روزه‌ داری رسیدن به تقوا است و تقوا یعنی پرهیز از گناه بنابراین گناه و معصیت با اهداف روزه منافات دارد.

امام جمعه عنبرآباد افزود: بی تردید یک ماه روزه‌ داری و مبارزه عملی با هواهای نفسانی تاثیر بسیار عمیقی بر روح و روان و سلامت جسمانی انسان دارد و هنگامی ما می‌توانیم از اثر روزه بهره‌مند شویم که رفتارمان در راستای پرهیزگاری باشد.  

وی بیان کرد: اعمالی همچون نماز اول وقت، حضور در مساجد، صله رحم، کمک به نیازمندان جامعه و گره گشایی از مشکلات و خدمت به مردم، انس با قرآن ارائه خدمات اجتماعی از دستاوردهای مهم ماه مبارک رمضان است که این سلوک معنوی بزرگ و بی‌بدیل را باید گسترش داد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به دعای منتسب به روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این روز از خداوند متعال درخواست می‌کنیم دوستی با دوستانش و دشمنی با دشمنانش و پیروی از راه و روش رسول مکرم اسلام (ص) را نصیب بما بگرداند زیرا یکی از موضوعات حائز اهمیت موضوع دشمن شناسی است.  

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه بیش از یک سوم آیات قرآن کریم درباره دشمن شناسی است، خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان کتاب دشمن شناسی، دشمن درجه یک مسلمانان و مومنان را،  مشرکان و یهود معرفی می‌کند و می‌فرماید؛ مسلماً دشمن‌ ترین مردم نسبت به مومنان را یهود خواهی یافت.  

وی عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام، یهود و نصارا مخصوصا یهودیان از بزرگ‌ترین دشمنان اسلام و مسلمین به شمار می‌روند و امروز می بینیم تفکرات یهود در رژیم اشغالگر قدس تبلور یافته است.  

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: رژیم نژادپرستی که جزء به قتل عام مسلمانان و محو اسلام در سرزمین مقدس فلسطین و محو شریعت محمدی با شعار از نیل تا فرات را در سر نمی‌ پروراند و لحظه‌ای از دشمنی با اسلام و کشورهای اسلامی دست بر نمی‌دارد.  

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: امام راحل و عظیم الشان فرمودند؛ همه باید متحد شوند و متحدا در مقابل این جمعیت متجاوز بایستند و عمل کنند و دست غاصب او را قطع کنند.

وی تاکید کرد: امروز تکلیف همه مسلمین است که قدس شریف را آزاد کنند و شر این جرثومه فساد، یعنی رژیم مفلوک صهیونیستی را از سر بلاد اسلامی کم کنند.  

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: درود خدا بر امام راحل که روز جمعه پایانی ماه رمضان را حکیمانه برای ابراز برائت و دشمنی با یهود صهیون قرار داد و فرمود؛ «من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوش زد کردم من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند». 

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه امروز تنها راه نجات ملت فلسطین و همه ملت‌های دنیا، نزدیک شدن به اسلام و قرآن است، خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان به این نسخه عمل می‌کردند بسیاری از امور امروز اصلاح می‌شد.  

وی اظهار کرد: حضور و فریاد ما در آخرین جمعه ماه رمضان، نشان دهنده این است که دشمن ما هنوز زنده است و ما هوشیاریم و از ظلم مضاعف یهود در جهان بیزار و متنفریم.  

حجت الاسلام بامری گفت: شهادت مجاهدان که در حمله تروریستی رژیم غاصب و مفلوک اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اتفاق افتاد و همینطور شهادت تعدادی از مدافعان و مجاهدان عرصه امنیت در حمله تروریستی عوامل جیش الظلم در چابهار اتفاق افتاد را تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.  

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اینکه شهادت مزد مجاهدت، تلاش و پیکار در راه خداوند است، تصریح کرد: دشمن و عوامل خود فروخته و مزدور او بدانند که با این گونه اقدامات بزدلانه و ددمنشانه به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهند کرد چرا که این راه با کشته شدن تمام نمی شود بلکه شهادت، این راه را پویاتر می کند.

 وی ابراز کرد: قطعا دشمن نمی تواند امنیت، آرامش و ثبات جامعه ما را بر هم بزند و در صفوف وحدت و اتحاد ملت ما خدشه‌ای ایجاد کند، دشمن با این دست و پا زدن‌ها بیشتر خود را غرق و به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند.
 
حجت الاسلام بامری عنوان کرد: ملت ما امروز در میدان راهپیمایی جهانی روز قدس پاسخ محکمی به دشمنان داد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «دلاور مردان ما، رژیم مفلوک صهیونیستی و عوامل آنها را از کرده خودشان پشیمان خواهند کرد».

کد خبر 1757554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha