شعار سال یک «راهبرد» برای حل مسائل اقتصادی کشور است

حجت الاسلام مطیعی با تأکید برشناسایی جوانان و فرهیختگان وجوه مختلف مشارکت مردم در بخش تولید گفت: شعار سال یک «راهبرد» برای حل مسائل اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده  ولی فقیه دراستان سمنان در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سمنان با یادآوری فضائل ماه مبارک رمضان به غیبت امام عصر(عج) اشاره و  اظهار امیدواری کرد: در مسیر سربازی آن حضرت و تحت زعامت نایب برحق ایشان یعنی مقام معظم رهبری موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از طرح صمیمانه و بدون تعارف مسائل توسط فعالان فرهنگی و اجتماعی حاضر در این جلسه تصریح کرد: شعار سال بعنوان یک راهبرد و پس از دریافت نظرات کارشناسان نهایی و مطرح شده است اما متاسفانه به جنبه راهبردی آن دقت نمی‌شود و این امر اغلب بصورت شعاری و در قالب بنرها یا سربرگ نامه‌ها دنبال می‌شود یا برخی هر برنامه‌ای که برگزار می‌کنند شعار آن سال را نیز به آن می‌چسبانند و می‌گویند این برنامه در راستای شعار سال انجام شده است!

امام جمعه سمنان با بیان اینکه همگان باید شعار سال ۱۴۰۳ را بعنوان یک «راهبرد» دنبال کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر ضرورت حل مسائل اقتصادی تاکیدات فراوانی داشته‌اند چراکه همانطور که اخیرا نیز فرمودند اگر مشکلات اقتصادی حل شود مردم آن‌را بطور ملموس حس می‌کنند.

شعار سال یک «راهبرد» برای حل مسائل اقتصادی کشور است

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از تلاش‌های دولت گفت: ایشان فرمودند با وجود این زحمات، نتایج آن هنوز در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود بنابراین گویا کاری انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ذکر ضرورت یا درستی شعار سال در مجالس و محافل، مساله‌ای را حل نمی‌کند اظهار کرد: اگر همه ما امروز از مشارکت مردم صحبت می‌کنیم باید بدانیم منظور رهبر معظم انقلاب مشارکت آحاد مردم است و نه فقط عده‌ای از فعالان اقتصادی!

وی با تأکید براینکه در امر مشارکت برای جهش تولید، همه مردم به اَشکال مختلف باید حاضر شوند ادامه داد: فراهم کردن زمینه مشارکت سرمایه‌های خرد و کلان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالسازی تعاونی‌ها و سایر ظرفیت‌ها باید بعنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مطیعی بررسی وجوه مختلف مشارکت مردم در بخش تولید را وظیفه جوانان، فرهیختگان و صاحب‌نظران دانست و گفت: گروه‌های مختلف باید نقش خود را در پیاده‌سازی مدلهای تحقق شعار سال بدانند و آن‌را عملیاتی کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان «مردمی‌سازی دولت» را یکی از رویکردهای مفید دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در بسیاری از امور، تسهیلگری و برداشتن موانع به افزایش مشارکت مردم در اقتصاد منجر می‌شود.

شعار سال یک «راهبرد» برای حل مسائل اقتصادی کشور است

امام جمعه سمنان اظهار کرد: اسلام برخلاف مکاتب سوسیالیسم و لیبرالیسم، هم مالکیت خصوصی را محترم می‌شمارد و هم مالکیت عمومی را، که بخش‌های زیادی از آن را در مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم اما چون این مدل تجربه اجرایی قبلی نداشته، در مقام عمل آنگونه که باید مورد انتظار واقع نشده است.

وی اجرایی سازی درست سیاست‌های اصل ۴۴ را بخشی از زمینه‌های مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: دولت و اقشار مختلف مردم باید برای تحقق این شعار در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند.

حجت‌الاسلام مطیعی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تولید امری دستوری یا فرمایشی نیست، اظهار کرد: دولت نباید بخش‌های اقتصادی سودآور و پرفایده را در انحصار خود نگه دارد و فقط ظرفیت‌هایی را که بازدهی اقتصادی کمتری دارند در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان عبور نظام اقتصادی ایران از اقتصاد کوپنی و دولتی دهه شصت را مهم دانست و گفت: دولت باید در اقتصاد نقش نظارتی و تسهیلگری داشته باشد و از مداخله در اقتصاد و دستکاری فرآیندهای اقتصادی پرهیز کند.

شعار سال یک «راهبرد» برای حل مسائل اقتصادی کشور است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید زمینه مشارکت اقشار مذهبی را در اقتصاد با درنظر گرفتن حساسیت‌های این گروه فراهم کنیم، افزود: امیدواریم حلقه‌های میانی و سطوح مختلف جامعه نقش خود را در این خصوص بدانند و به درستی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام مطیعی در بخش پایانی سخنان خود پرهیز از دنیاطلبی را عامل سعادت حقیقی انسان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال، توفیق درک روزهای باقی‌مانده ماه مبارک رمضان را به همه ما عطا فرماید.

در این جلسه حجت الاسلام «بخشی» از شهرستان شاهرود به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام «جوانمردی» از شهرستان مهدیشهر به نمایندگی از مجموعه های مردمی بنیاد نخبگان استان و آقایان «محمد کرمی» به نمایندگی از جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان سمنان، «مسعود هراتی» دستیار استاندار سمنان در امر مردمی‌سازی، «مهدی صفا» از شهرستان سمنان به نمایندگی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، «مصطفی واحدی» فعال فرهنگی و اجتماعی، «احمد فیض» از شهرستان سرخه به نمایندگی از شورای هیَئات مذهبی استان و خانم‌ها «مصاحبه» از شهرستان دامغان به نمایندگی از مجموعه‌های محله اسلامی قرارگاه شهید شاطری، «باقری» از بیارجمند به نمایندگی از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و «نصیری» از شهرستان گرمسار به نمایندگی از کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان نظرات خود را حول موضوع «نقش حلقه‌های میانی در مشارکت مردم» مطرح کردند.

کد خبر 1757743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha