عزم ایران و ارمنستان برای توسعه تبادلات فرهنگی و هنری

در جریان دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا ایروان، طرفین درباره توسعه تبادلات فرهنگی و هنری دو کشور مذاکرات گسترده‌ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن بازدید از دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا ایروان با گئورگ تادئوسیان، رئیس این دانشکده دیدار و در خصوص زمینه‌های شناخت هرچه بیشتر امکانات و قابلیت‌های این مرکز جهت بهره‌برداری از آن در جهت توسعه تبادلات فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

پس از بازدید اسدی‌موحد از بخش‌های مختلف دانشکده موسیقی و هنرهای زیبا ایروان، ابتدا گروه‌های موسیقی دانشجویی دانشکده به اجرای قطعاتی از موسیقی ارمنی و موسیقی کلاسیک پرداختند که بسیار مورد توجه، تمجید و قدردانی میهمانان قرار گرفت.

در ادامه در نشستی با حضور رایزن فرهنگی کشورمان، رئیس و استادان دانشکده موسیقی ایروان پیرامون تبادل گروه‌های موسیقی و دانشجویان رشته‌های مختلف موسیقی بین ایران و ارمنستان و نیز تولید آثار موسیقی و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دو کشور و نیز اعزام استادان موسیقی برای تدریس در دانشگاه‌های دو کشور بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

طرفین در این دیدار توافق کردند که در راستای توسعه روابط هنری بین مراکز دانشگاهی ایران و ارمنستان و تبادل تجارب بین دانشجویان، یک گروه موسیقی از دانشجویان ایرانی جهت اجرای موسیقی به ارمنستان اعزام شود و همچنین، یک گروه از دانشجویان دانشکده موسیقی ارمنستان به تهران اعزام شوند.

همچنین، کارگاه آموزشی به منظور آشنایی با سازهای سنتی دو کشور برگزار و فرصت مطالعاتی و تحصیلی برای اساتید و دانشجویان ایجاد شود.

تولید مشترک موسیقی در راستای تقویت روابط فرهنگی دو کشور نیز از دیگر موضوعات مطروحه در این دیدار بود.

کد خبر 1757821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha