۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی پرداخت شد

اشرفی از جذب ۴۲ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۱۹ فروردین) در اولین کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع تسهیلاتی تبصره ۱۶ معمولاً با تأخیر یکساله فرایند آن آغاز می‌شود که در سال گذشته از اواخر آذرماه  فرایند عملیاتی پرداخت این تسهیلات شروع شد.

وی با بیان اینکه در این مدت بالغ بر ۵۳۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ در استان پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات بین طرح‌های دستگاه‌های مختلف توزیع شد و تاکنون ۴۷ درصد  از این منابع تسهیلاتی در استان جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تا چند ماه آینده به جذب صد درصدی خواهیم رسید و دغدغه‌ای برای پراخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه نخواهم داشت، افزود: در بحث پرداخت تسهیلات طرح‌های حوزه پارک علم و فناوری با توجه به اینکه بانک عامل اختیارات کامل در استان نداشت، نیازمند این بود که در سطح ملی پیگیری‌های صورت گیرد.

اشرفی بیان کرد: در مجموع هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بر حسب قانون ۱.۵ برابر این منابع تسهیلاتی، دستگاه‌های اجرایی باید طرح اقتصادی معرفی کنند تا در چرخه بانکی برای پرداخت قرار بگیرد، افزود: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در کمیته استانی مصوب شده است و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۷ درصد از اعتبار تخصیصی به استان به متقاضیان پرداخت شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از زمان تخصیص یکساله است اما یک بازه زمانی شناوری دارد، متذکر شد: در این بازه زمانی شناور، چنانچه هر استان یا دستگاه اجرایی اهمال‌کاری داشته باشد سایر استان‌ها می‌توانند این اعتبار تسهیلاتی را جذب کنند که تأکید ما بر معرفی بیشتر طرح‌ها به بانک‌ها برای جذب بالاتر این منابع در سطح ملی است.

کد خبر 1757872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha