تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاه‌ها اقدام اثرگذاری است

به گفته افشارچی در صورت موفقیت آمیز بودن تاثیر دادن سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاهها می توان تا تاثیرگزاری ۸۰ به ۲۰ درصدی معدل در کنکور نیز حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با تدابیری که اندیشیده شده است معضل کنکور در حال کمرنگ تر شدن است، گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن تاثیر دادن سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاهها می توان تا  تاثیرگزاری ۸۰ به ۲۰ درصدی معدل در کنکور نیز حرکت کرد.

وی ادامه داد: امتحانات دوره های دهم، یازدهم و دوازدهم طی خرداد با استانداردهایی در سطح کشور و این استان برگزار می شود و سازو کارهای پیچیده این هم نیز در حال شکل گیری است.

افشارچی خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات، خود سختی هایی دارد، در این خصوص استان نیز نسبت به این متعهد بوده و بر این مبنا سازمان مدیریت برنامه ریزی هم کمک های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طبق نمودارهای بین سطح دانش آموزان مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و عادی فاصله معناداری وجود دارد، افزود: نسبت به دانش آموزان عادی باید متعهد باشیم و به همان میزان نیز انرژی بیشتری را برای آنها صرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز به آمار شرکت کنندگان در آزمون های نهایی خرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی ها ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش آموز در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی حضور خواهند داشت.

علی اسماعیلی افزود: در آزمون های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است.

به گفته این مسوول در مجموع ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون های نهایی خرداد ماه برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش بینی شده است.

کد خبر 1757892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha