مراقبت انسان از انگیزه‌ها و توانایی‌های خود یکی از ثمرات روزه است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ثمره روزه را جدای از مراقبت نسبت به جوارح؛ مراقبت از اندیشه و انگیزه‌ها نیز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، شامگاه یکشنبه(۱۹ فروردین) در محفل قرآنی دانش‌آموزی که همزمان با بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام در دبیرستان غیردولتی ریحانه برگزار شد؛ تقوا و انس با قرآن را از ثمرات روزه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ثمره روزه را جدای از مراقبت نسبت به جوارح؛ مراقبت از اندیشه و انگیزه‌ها و زبان و گفتار و مراقبت از توانایی های درونی است تا در مسیری خرج شود که خداوند می‌خواهد که این همان تقوا است.
وی با بیان اینکه ثمره روزه حقیقی، تقوایی است که همه وجوه انسان در مسیر الهی بکار گرفته شود، ثمره دیگر روزه را انس با قرآن دانست و گفت: ذکر و یاد مقدمه ارتباط است و انسان نیاز به یاد مبدا و معاد و نیاز به ارتباط با انسانیت خود و توجه به مقام والای خود دارد.
حجت‌الاسلام علیمرادی اظهار کرد: قرآن انسان را به باد ارتباطات مورد نیاز خود می اندازد و برای همین سفارش شده قرآن بخوانیم تا انس با قرآن در جان ما نهادینه شود زیرا انس با قرآن باعث می شود تا انسان به مقام کرامت خود واقف شود.
وی تصریح کرد: ما به یادآوری این حقایق نیاز داریم نیاز داریم و الا گرفتار غفلت می‌شویم و در این صورت انسان از حیات ابدی خود غافل می‌شود.
رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم با بیان اینکه هر کس خود را وقف قرآن کرد ضرر نخواهد کرد؛ افزود: آستانه تحمل خود را بالا ببرید هر قدر خود را با قرآن مانوس کنید و در سختی‌ها کم نیاورید و در بحران از بحران خارج کنیم بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: در مسائل دینی و مذهبی هم آنچه به ما یاد دادند رعایت کنیم در برابر مسائل جامعه تاب آوری بالا می‌رود.
رضایی با بیان اینکه مدارس غیردولتی همه پارامترهای آموزش و پرورش را به خوبی رعایت می‌کند؛ گفت: این محفل قرآنی برای آن است تا دانش آموزان متصل به قرآن شوند و قرآن را پناه دانش آموزان قرار دهیم.
وی با اشاره به هزار و ۱۰۰ مدرسه غیردولتی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز، گفت؛ در بیش از ۶ هزار مدرسه بیش از دو هزار روحانی مشغول فعالیت پرورشی و... هستند.

کد خبر 1757936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha