اعلام برنامه‌های دهه ارتش در کرمان/ تشریح آخرین وضعیت انسداد مرزها

امیر غلامعلیان با اعلام برنامه‌های دهه ارتش؛ آخرین وضعیت انسداد در مرزهای تحت مسئولیت ارتش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر غلامعلیان، صبح دوشنبه(۲۰ فروردین) در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه ارتش گفت: این برنامه‌ها از امروز با پشتیبانی سرویس ترابری ارتش در ارسال جهیزیه به مددجویان کمیته امداد در جنوب استان آغاز می‌شود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش میزبانی از ۳۰۰ نفر ایتام کمیته امداد در ضیافت افطاری روز ۲۸ ماه مبارک رمضان، پرداخت دیه و آزادی دو نفر زندانی جرایم غیرعمد، دیدار جمعی از فرماندهان ارتش با امام جمعه کرمان، سخنرانی پیش از خطبه‌های ۳۱ فروردین و تشریح آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های دفاعی امنیتی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد.
وی با اشاره به تقارن بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی با ماه مبارک رمضان؛ از موکول کردن مراسم سالگرد به ۲۵ فروردین همراه با چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد ولی‌الله قرنی خبر داد.
امیر غلامعلیان ادامه داد: طرح مردم‌یاری و همیاری ارتش با ارائه خدمات بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در محلات کم‌برخوردار استان ۲۹ فروردین اجرا می‌شود.
وی رژه باشکوه ارتش در روز ۲۹ فروردین در بولوار ۲۲ بهمن، مسابقات تیراندازی، همایش‌های خانوادگی، مراسم غبارروبی گلزار شهدا در روز ۲۸ فروردین، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در طول ۱۰ روز، میز خدمت ارتش در نمازجمعه ۳۱ فروردین، اهدای خون کارکنان ارتش را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده فهرست کرد.
امیر غلامعلیان به اقدامات فقرزدایی، راه سازی و لایروبی رودخانه های مستعد سیلاب در برخی نقاط جنوب استان کرمان توسط گروه مهندسی ارتش اشاره و بیان کرد: جاده ۱۸ روستا در منطقه زهکلوت به طول ۳۷ کیلومتر در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این مطلب که امروز امن‌ترین مرزها، مرزهای جمهوری اسلامی است و بیش از ۱۱ تیپ ارتش در مرز مستقر است؛ گفت: مجموعه اقدامات کنونی در انسداد مرزها در هیچ مقطعی وجود نداشته است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش ادامه داد: از تیرماه ۱۴۰۰ تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر متردد غیرمجاز مرزی دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شده است.
وی اظهار کرد: مسئولیت قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق برای انسداد مرزها ۲۷۰ کیلومتر است که حتماً تاثیر خوبی در کاهش تردد غیرمجاز خواهد داشت که تا پایان سال، دیگر کوچکترین ترددی از مرزهای افغانستان در منطقه تحت مسئولیت ارتش نخواهیم داشت.

کد خبر 1757986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha