۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری بهره برداری می شود

حیدری همچنین از روند بهره‌برداری از ۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال خبر داد و گفت: سهمیه این استان در حوزه نهضت ملی مسکن ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که امسال ۳۸ هزار واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، علی حیدری گوجانی در نشست استاندار و معاونان وی با اصحاب رسانه این استان گفت: رسیدگی به امور روستاها از اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا اجرای طرح های هادی و آسفالت معابر و جاده‌ها در دولت سیزدهم از شتاب بیشتری برخوردار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته، تصریح کرد: علاوه‌بر آن ۲ هزار میلیارد ریال هم برای تامین ۱۹۱ انواع دستگاه‌های راهداری مورد نیاز شهرداری‌ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال افتتاح طرح‌های عمرانی است، اظهار داشت: با جذب اعتبارات سفر اول و دوم رییس‌جمهور بسیاری از طرح‌های عمرانی در دست احداث تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از فعال‌سازی تمامی طرح‌های عمرانی استان خبر داد و افزود: اگر طرحی به طور موقتی تعطیل شده به سبب شرایط جوی و یا تعطیلات نوروز بوده است.

حیدری همچنین از روند بهره‌برداری از ۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال خبر داد و گفت: سهمیه این استان در حوزه نهضت ملی مسکن ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که امسال ۳۸ هزار واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از همین ابتدای سال افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در استان آغاز می‌شود و این موضوع نقش مهمی در کنترل اجاره بها در استان دارد، از سوی دیگر اعتراضاتی در خصوص قیمت تمام‌شده واحدهای نهضت ملی مسکن در استان دریافت شد که با تشکیل کمیته کارشناسی چنانچه مواردی خلاف قانون باشد مورد رسیدگی می‌شود.

وی همچنین از برگزاری یک هزار و ۵۰۰ مناقصه در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد کمتر از ۳۰ مورد مربوط به ترک تشریفات بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص چرایی تعلل در خصوص احداث ورزشگاه ده‌چشمه نیز توضیح داد: این ورزشگاه در سال‌های گذشته در حریم رودخانه احداث شد و اکنون با مشکلات زیادی روبرو شده و جدای از مشکلات زیست محیطی، برای جاده دسترسی مالکین محلی راضی به در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، رسیدگی به مناطق محروم را از دیگر رویکردهای مهم استان در حوزه عمرانی عنوان کرد و گفت: به طور نمونه امسال در بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ سه طرح از جمله ساختمان بخشداری، پلیس راه و روکش آسفالت دشتک به صمصامی انجام می‌گیرد.

حیدری یادآور شد: یکی از مواردی که نشان می‌دهد طرح‌های عمرانی در استان با سرعت در دست احداث است سه برابر شدن اعتبارات راهداری است به‌طوری‌که اعتبارات در سال گذشته به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش ۴۰ درصدی کرایه تاکسی در استان نیز گفت: شهرداری و شورای شهر مسئول این موضوع هستند.

حیدری در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران پیرامون بالا بودن اجاره‌بها در استان و به ویژه در شهرکرد، توضیح داد: برای این موضوع جلسات متعدد و مصوبات زیادی داشته‌ایم.

وی در خصوص طرح احداث ورزشگاه ورزشی در شهرکرد نیز گفت: این طرح چون پیشرفت فیزیکی بالایی ندارد در اولویت تکمیل قرار نگرفت اما در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به این طرح اعتبار پیش‌بینی شده که با تخصیص آن تداوم روند اجرای طرح انجام می‌گیرد.

کد خبر 1758019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha