۶۱۰ واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

تنها از افتتاح ۶۱۰ واحد مسکن در روستاهای این استان با اعتبار ۲۴۴ میلیارد تومان به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، قاسم تنها امروز (۲۰ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد عمران روستایی در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و اجرای طرح هادی در ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که این طرح در تمام این روستاها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی در ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار  استان نیز تعیین محدوده شده، ادامه داد:  تاکنون طرح هادی ۳۰۵ روستای استان بازنگری شده و در سال گذشته هم بازنگری طرح هادی در ۴۶ روستای استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت:  سال گذشته اجرای طرح هادی و بهسازی معابر ۳۲۱ روستای استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان اجرا شده که ۲۶۷ روستا از محل اعتبارات قیر رایگان به سطح ۹۷۳ هزار و ۵۴۳ متر مربع انجام شده است.

تنها با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۶۴ درصد و در استان خراسان جنوبی ۷۵.۲۷ درصد است، افزود: سهمیه قیر رایگان استان در سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است.

وی بیان کرد: تاکنون در پنج روستای استان شامل روستای فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون از مجموع ۵۹ هزار و ۸۵۱  نفر که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت‌نام کردند، ۲۸ هزار و ۵۶۶ نفر تایید نهایی شدند.

تنها افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۱۴ نفر آورده اولیه خود را به حساب واریز کرده‌اند، ۱۴ هزار و ۷۸۴ نفر شروع به کار داشتند و ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اجرای فونداسیون، ۴ هزار و ۲۲ واحد اتمام سقف و ۲ هزار و ۱۸۱ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۸۷۹ واحد نهضت ملی مسکن پایان کار دریافت کردند و ۶۲۰ واحد افتتاح رسمی شده است.

تنها گفت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در هزار و ۷۵۲ روستای خراسان جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی و ثبت شده که از این تعداد تاکنون ۵۳ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس آخرین آمار، ۳۴ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی روستایی نامقاوم در خراسان جنوبی داریم که ۶۰.۶ درصد کل واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: برای این منظور ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت ۲۰ ساله و پنج درصد در حال پرداخت است.

تنها ادامه داد: علاوه بر این تفاهمنامه‌های متعدد از جمله با بهزیستی برای احداث ۳۴۵ واحد و کمیته امداد برای ساخت ۱۵۰ واحد منعقد شده و واحدها در حال ساخت است.

به گفته وی؛ همچنین در زلزله بشرویه و طبس ۶۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان  کرد: مجموع پروژه‌های خیرساز در استان نیز هزار و ۲۶۷ واحد بوده که ۷۶۲ واحد ساخته و واگذار شده، ۵۰۵ واحد هم در حال اجرا است.

تنها عنوان کرد: صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دیگر وظایف بنیاد مسکن است که در این زمینه ۸۴ هزار و ۳۲۵ جلد سند شهری و روستایی صادر و تحویل مردم شده است.

وی در ادامه گفت:  از ابتدای تاسیس استان تاکنون بیش از ۳۱ هزار ۹۵۱ قطعه زمین به واجدین شرایط در روستاها واگذار شده است که سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۳ جلد سند صادر شده است که از این تعداد ۷۵۰ جلد سند شهری بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین افزود: به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن ۶۱۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار هزینه شده ۲۴۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

تنها در ادامه عنوان کرد: در این دهه (۲۱ تا ۳۱ فروردین) ۱۱ طرح هادی روستایی و بازنگری طرح هادی ۴۰ روستا با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود،

وی گفت: تحویل هزار و ۵۰ جلد سند مسکن روستایی و واگذاری ۶۰۰ قطعه زمین الحاقی به روستاییان از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در دهه حساب ۱۰۰ سال جاری است.

کد خبر 1758095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha