اشتراکات فرهنگی باعث تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران شده است

حجت الاسلام اباذری با اشاره به ممتاز بودن اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور ایران و عراق ادامه تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران را از نتایج این اشتراکات و اقدامات صورت گرفته معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی کشورمان در عراق و تسهیل ارتباطات علمی و دانشگاهی بین دانشگاه های دو کشور، حجت الاسلام اباذری رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در عراق همراه با دکتر محمدجواد نجفی مسئول بخش علمی دانشگاهی و زبان فارسی رایزنی فرهنگی در دیدار رمضانی ضمن حضور و جلسه با دکتر ثامر الکاظمی ریاست دانشگاه کرخ از این دانشگاه بازدید نمودند.

در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در بغداد، گزارشی از آخرین همکاری های مشترک با دانشگاه های ایرانی ارائه نمودند و به ظرفیت ها و تشریح وضعیت علمی دانشگاه پرداختند. این دانشگاه هم اکنون با برخورداری از حدود ۲۰۰ استاد هیئت علمی دارای بیش از شش هزار دانشجو در سطوح مختلف تحصیلی در رشته های علوم پایه می باشد.

 حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست ضمن تشکر از اهتمام و پی‌گیری دانشگاه کرخ در ارتباطات سازنده با دانشگاه های ایرانی به ضرورت فعال کردن و راه اندازی پارک های علم و فناوری اشاره کرد.

وی اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور را ممتاز و برجسته معرفی نمود و ادامه تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران را از نتایج این اشتراکات و اقدامات صورت گرفته معرفی کرد.

اشتراکات فرهنگی باعث تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران شده است

دکتر محمدجواد نجفی مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این نشست گفت: برگزاری نشست ها و رویدادهای علمی و فناورانه مسئله محور با حضور و تبادل علمی اساتید علمی و پژوهشگران متخصص در حوزه علوم و تکنولوژی از سال پیش در برنامه فعالیت های علمی دانشگاهی رایزنی قرار گرفت که تا کنون دو نشست علمی با موضوع هوش مصنوعی و دیگری کشاورزی و پیشرفت با حضور اساتید هیئت علمی دانشگاه های عراقی و مهمانانی از ایران برگزار گردید که دانشگاه کرخ می‌تواند ظرفیت مناسبی در برگزاری بهتر این رویداها با مشارکت دانشگاه های مختلف ایرانی و عراقی و رایزنی فرهنگی باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام اباذری و هیت اعزامی همراه با ریاست دانشگاه از بخش هایی از دانشگاه بازدید به عمل نمودند.

کد خبر 1758159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha