پایان مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب مشهد

سی و چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب در مسجد و حسینیه ابی‌الائمه امیرالمومنین(ع) مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سی و چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب شامگاه دوشنبه (۲۰فروردین) با حضور جمعی از مسئولین استانی و لشکری، اساتید و نخبگان قرآنی و بین‌المللی و حضور گسترده مردم مومن این منطقه، در مسجد و حسینیه ابی‌الائمه امیرالمومنین(ع) واقع در منطقه طلاب مشهد به کار خود پایان داد.

در این رقابت‌ها که با مشارکت سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد و از ۱۸ الی ۲۰ فروردین ماه در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان و با مجموع حدود ۱۰۰ نفر از قاریان قرآن کریم برگزار شده بود ۱۳ نفر به مرحله پایانی راه یافتند.

پایان مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب مشهد

نفرات برتر در رده نوجوانان محمد حسین چزگی قاری روشندل، محمدامین کهن، احمدرضا بصیری فر به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.

در رده بزرگسالان نیز هادی فصیحی، سید علی حسینی، مصطفی حیدری به ترتیب نفرات اول تا سوم این مسابقات بودند.

در ادامه، علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان، به مابقی فینالیست‌ها نیز به رسم احترام هدایایی بابت حضور در این مراسم قرآنی اهدا شد.

پایان مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب مشهد

 اعضای هیئت داوران همچون دوره های قبلی متشکل از اساتید و قاریان بین المللی بود. استاد حاج رضا عابدین زاده، استاد محمد جواد رجایی، استاد مجتبی جاویدیی، استاد محمد مشمول و استاد هادی جاویدی داوران این دوره مسابقات قرآنی منطقه طلاب بودند.

 در طی اهدای جوایز به نفرات برتر، هدایای نقدی و غیرنقدی نیز به استاد محمد جواد خلیلی و استاد مهدی کریمی تقدیم شد. این عزیزان هر ساله در ماه مبارک رمضان مدیریت محفل ۳۰ شب با قرآن کریم را عهده دارند و به آموزش قرآن کریم در این مسجد، میپردازند.

 همچنین یکی از خیّرین نیک اندیش قرآنی، ۵۴ شیشه عطر نفیس با مارک سید جواد به فینالیست‌ها، میهمانان، حضار و خدمه ی این دوره از مسابقات اهدا نمود. 

 محمد جواد ضمیری، دیگر خیّر گرانقدر بود که با اعطای ۷ جلد نفیس کلام الله مجید، مجلس را مزین نمود که ۵ جلد آن به پاس زحمات بی شمار به خطیب توانا حجت الاسلام حاج سید اسماعیل حاتمی، حجت الاسلام منصوریان، مهندس علیزاده عارفی، استاد خلیلی و استاد کریمی اهدا شد. 

پایان مسابقات قرائت قرآن کریم یادواره شهدای طلاب مشهد

در پایان جهت زنده نگه داشتن فرهنگ تلاوت قرآن و شرکت در جلسات قرآنی به بزرگسالترین، خردسالترین، بهترین تشویق کننده، بیست نفر از حاضرین مجلس به قید قرعه و بیست نفر از خدمه این محفل جوایزی اهداشد.

 در مراسم اختتامیه این محفل قرآنی، استاد سلیمان جعفری، قاری افتخاری این مجلس، فضای مسجد را به عطر قرآن، معطر ساخت و با طنین زیبایش، فضا را معطر کردند به عطر گل های محمدی و بر خون ثاراللهی حضرت اباعبدالله علیه السلام.

پایان پیام/

کد خبر 1758257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha