هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین و ترویج هنر متعهد و انقلابی است

جیریایی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین و ترویج هنر متعهد و انقلابی در جامعه و تقدیر از هنرمندان است.

سالار جیریایی، ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی، گفت: این هفته با هدف پاسداشت هنر متعهد و انقلابی و تجلیل از هنرمندانی که در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نام‌گذاری شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی در ادامه هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج هنر متعهد و انقلابی و همچنین تجلیل از هنرمندانی  که در این عرصه فعالیت می‌کنند، دانست و افزود: این هفته می‌تواند به همگرایی و همدلی بین نهادهای فرهنگی و هنرمندان کمک کند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در این هفته برنامه های مشترکی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: اجرای بیش‌ از ۳۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان مرکزی تدارک دیده شده است.

جیریایی یکی از برنامه های شاخص هفته هنر را تجلیل از هنرمندان استان مزکزی دانست و اظهار داشت: این برنامه امسال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد و بسیج هنرمندان استان انجام می شود و ملاک انتخاب تولید مستمر و تأثیرگذار هنری، فعالیت تربیتی، برگزیدگان جشنواره های استانی و ملی، اقدامات عام المنفعه و جهادی در عرصه هنر بوده است.

زئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به تدوین سند زیست بوم و نقشه حوزه هنری استان مرکزی، افزود: بر اساس پژوهش صورت گرفته محور اصلی فعالیتهای حوزه هنری در سال جاری روایت مفاخر هویت ساز استان است و واحدهای مختلف در این راستا حرکت خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه هنرهای تصویری ساخت ۲ مستند با موضوع زندگی شهید محمدحسین ساعدی و شهید علیرضا شاملو به تصویب رسیده است، اظهار داشت:  مراحل پیش تولید آن توسط ۲ هنرمند مستندساز بومی استان آغاز شده است.


جیریایی همچنین با بیان اینکه در زمینه آفرینش ادبی هدف اولیه روشن نگه داشتن چراغ شعر و داستان و تربیت شاعران و نویسندگان تازه نفس است، گفت: در مرحله بعدی برگزاری نشستهای تخصصی و جشنواره ادبی با محوریت مفاخر ادبی استان خواهد بود. 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در هنرهای نمایشی برمبنای معرفی مفاخر هویت ساز سال گذشته برنامه قصه های خوب برای بچه های خوب در مدارس اجرا شد، اظهار داشت: این برنامه به شکل کاملتری در هفته هنر انقلاب و سال جاری ادامه پیدا میکند. 

وی تولید نمایشهای صحنه ای و خیابانی را از دیگر برنامه های پیش رو داست و گفت: در هنرهای تجسمی بنا بر فعالیت متعادل در شاخه هایی مختلف چون خوشنویسی، گرافیک، نقاشی، عکس و ... است و کارگاههای آموزشی و رویدادهای تولید آثار هنری و نمایشگاهها ساماندهی شده اند. 


رئیس حوزه هنری استان مرکزی همچنین به رونمایی از "لوح مبین" با موضوع معجزه قرن کربلایی کاظم ساروقی، اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ادبیات پایداری راه اندازی مرکز روایت استان که ادبیات مقاومت و پیشرفت را شامل می شود برنامه ریزی شده است و در بحث رصد سوژه های مرتبط نیز بیش از ۱۷۰۰ سوژه شناسایی در شهرستانهای مختلف استان شده اند.

جیریایی ادامه دهد: در سال گذشته نیز ۲ کتاب "می آیی پیش ما"و "دکلهای سر به فلک کشیده" رونمایی شدند و ۴ کتاب دیگر(کمین ۵، دوربرگردان آخر، دریاچه ماهی و جلد چهارم تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی) هم در دست چاپ قرار دارند که دریاچه ماهی توسط انتشارات سوره چاپ در هفته آینده رونمایی می شود.

این مقام مسئول، گفت: تولید در زمینه آسیبهای اجتماعی، فعالیت دفتر هنر مردمی در مناطق حاشیه نشین و محروم، برگزاری جلسات تخصصی نقد آثار و رویدادهای هنری استان، پاتوق فیلم، برگزاری دوره های استعدادیابی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان مرکزی در سال جاری است.

کد خبر 1758297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha