شهید زرهرن به عنوان الگوی نمونه به نسل جوان معرفی شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: شهید زرهرن به عنوان تنها شهید مدافع حرم شهرستان شیروان باید به عنوان اسوه و الگویی نمونه به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی شود و این نیاز به کار فرهنگی قوی و فاخر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، قاسم محمدزاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی سه شنبه شب همزمان با سالروز شهادت شهید مدافع حرم "مرتضی زرهرن" در دیدار با همسر شهید با اشاره به ایثار و مجاهدت خانواده‌های شهدا اظهارکرد: خانواده‌های شهدا همواره پای آرمان شهیدان خود ایستاده‌اند و با ثبات قدم همان مسیر را دنبال می‌کنند.

وی تکریم خانواده‌های شهدا را رسالت همه مسئولان و مردم دانست و با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: تکریم و تعظیم خانوده‌های صبور شهدا از لوازم مهم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیروان گفت: این شهدای مدافع حرم بودند که با صرف نظر از همه تعلقات دنیوی وارد عرصه جهاد شدند و ماندگارترین حماسه‌ها را به تصویر کشیدند.

حجت‌الاسلام تکمیلی حسین تکمیلی اظهارکرد: به برکت مجاهدت شهدای مدافع حرم گفتمان جهاد و مقاومت در میان افکار عمومی عزیز شده است و هر روز بر عزت پرچمداران این گفتمان افزوده می‌شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فتنه داعش را از فتنه‌های بزرگی دانست که برای منطقه و برای کل دنیا مسئله و چالش ایجاد کرده بود.

شهید زرهرن در سال ۱۳۷۸ با راهنمایی خواهرش از طریق پذیرش در دانشکده افسری امام علی (ع) به خدمت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و بعد از چهار سال تحصیل در رشته مهندسی و دانش استحکامات و گذراندن دوره تکاوری به عنوان یک نیروی زبده ارتشی در تیپ ۲۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود با سمت فرماندهی پست مهندسی مشغول به خدمت شد.

۲۸ اسفندماه سال ۹۴، برای دفاع از حرمین شریفین راه دفاع از اسلام در سوریه را در پیش گرفت و سرانجام در شامگاه روز ۲۱ فروردین ۹۵، همزمان با سالروز شهادت صیاد دل ها در درگیری ناجوانمردنه با گروهک تروریستی و تکفیری داعش به شهادت نائل گردید.

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1758338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha