مغز دینداری حسن اخلاق در مقابل جامعه و خانواده است

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر ضرورت زیست مومنانه به مسلمین گفت: مغز دینداری حسن اخلاق در مقابل جامعه و خانواده با دوری از هوای نفس، حب شهوات و مال دنیا است که اگر مهارش نکنیم ما را زمین خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان _ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز عید فطر که امروز(چهارشنبه، ۲۲ فروردین) برگزار شد عید بندگی سعید فطر را تبریک گفت و افزود: عید فطر، عید مزد گرفتن یک ماه بندگی خالص پروردگار، است.

وی با بیان اینکه، فطر، عید مسلمینی است که سر تسلیم و تعظیم پروردگار را داشتند اظهار کرد: حتی اگر این بندگی به امید گرفتن حاجتی بوده که باعث شده درب خانه خدا نشسته باشد باز هم ارزشمند است.

محمدیان گفت: فردای قیامت دو گروه محشورند، کسانی که بندگی خدا را کرده و امید به عنایت و تفضل پروردگار دارند که شاد و مسرور هستند و عده ای که خسران کردند زیرا نعمت الهی بود ولی با بی توجه ای ضرر کرده و ازین نعمت بهره نگرفتند.

وی با بیان اینکه، مردم غالبا خوابند و وقتی می میرند واقعیت ها را خواهند دید و متوجه می شوند تصریح کرد: کسانیکه به اصل و باطن و دینداری رسیده اند سوده کرده و از فرصتی که خداوند در این ماه برایمان قرار داده بود، بهره برده اند.

وی با استناد به فرمایش امام رضا(ع) که می فرمایند «دین ما زیباست و خوش به حال کسی که از رذایل اخلاقی به دور باشد» افزود: انسان می بایست در کنار همه نعمات یک حسن خلق و اخلاق پسندیده را ذخیره کرده باشد.

محمدیان اضافه کرد: مغز دینداری ما این است که در مقابل جامعه و خانواده چگونه رفتار می کنیم و  ماه رمضان فرصت بسیار خوبی بود که ازین رذایل دور باشیم.

وی در ادامه، ماه رمضان را ماه مبارزه با دشمن ترین دشمنان دانست و اظهار کرد: بر خلاف باور همه، شیطان دشمن اصلی ما نیست بلکه، دشمن ترین دشمنان ما هوای نفس،  حب شهوات و مال دنیا است که اگر مهارش نکنیم ما را به زمین خواهد زد.

امام جمعه سنگر با تاکید بر ضرورت زیست مومنانه به مسلمین، از مبلغین، نیروهای امنیتی و نظامی، هیات امنا مساجد و... که در طول ماه مبارک رمضان در هر چه بهتر برگزار شدن محافل دینی، قرآنی، آیات و روایات و... همت کردند و چراغ مساجد را در این ایام روشن نگاه داشتند سپاسگزاری کرد.

محمدیان خاطر نشان کرد: برنامه های قرآنی صدا و سیما نیز به بقدری مناسب بود که مقام معظم رهبری فرمودند «آرزوی چندین ساله ما که آنهم ترویج قرآن بود در جامعه بود محقق شد».

وی در ادامه تصریح کرد: امروز با وعده توجه به عنایت خداوند در اینجا جمع شده ایم و چرا که فرموده اند هر چقدر که تا کنون به مومنین بخشیده ایم، در روز عید فطر بیشتر می بخشم.

محمدیان اذعان کرد: ما به امید عنایت خداوند به نماز عید فطر آمده ایم تا پیمانه ما را پر کند و ادعایی در اینکه کار قابل قبولی به پیشگاه خداوند انجام دادایم هم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه، اولین و آخرین دعای ما فرج مولایمان امام زمان(عج)  است افزود: اسرائیل ننگ انسانیت و بشریت است و امیدواریم بزثدی شاهد نابود شدن آن باشیم.

کد خبر 1758386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha