توزیع ۵۵۰ سبد غذایی بین خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان بیرجند

محققی نیا از توزیع ۵۵۰ سبد غذایی به تمامی خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.

سعید محققی نیا- مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از توزیع سبد غذایی بین ۵۵۰ خانواده جامعه هدف (بیرجند، سربیشه، خوسف درمیان) از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد و ارزش هر سبد غذایی را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی اقلام سبد غذایی را شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، چای، حبوبات، قند، گوشت مرغ و... برشمرد و افزود: توزیع سبد غذایی به صورت دوره ای و موردی بین خانواده های تحت حمایت در طول سال انجام می شود.

محققی نیا از دیگر اقدامات ماه رمضان به برگزاری کارگاه های آموزشی خیاطی و گلیم بافی با هدف ایجاد درآمدزایی و مهارت آموزی برای خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با همراهی انجمن حمایت از زندانیان خانواده ها با شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی تولیدات خود را به فروش می رسانند.

وی شرکت در مراسم شب قدر و رایزنی با هیأت امنای مساجد در جذب خیر را از دیگر برنامه های برشمرد و یادآور شد: در این راستا در شب های قدر امسال بالغ بر ۲۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بیرجند برگزاری کارگاه مهارت های زندگی با هدف تقویت مهارت های فردی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اهدای اقلام اساسی جهیزیه شامل مینی واش، فرش، ظروف و... به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال، معرفی دندانپزشکی و پزشک جهت هزینه های درمانی مددجویان تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان را یادآور شد و گفت: در چهارشنبه های امام رضایی با هدف رفع مشکلات و بررسی نیازهای خانواده های تحت حمایت هر هفته با همراهی مسئولان از خانواده های مددجویان بازدید به عمل آمده و مشکلات خانواده ها از نزدیک بررسی می شود.

به گفته وی از مهرماه تاکنون ۲۵ مورد بازدید از خانواده های تحت حمایت صورت گرفته و مشکلات خانواده ها با اجرای طرح چهارشنبه امام رضایی از نزدیک بررسی و به خانواده های تحت حمایت کمک شده است.

محققی نیا برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت را از اقدامات پیش رو عنوان کرد و گفت: این مهم با هدف درآمدزایی و استقلال مالی جامعه هدف در دستور کار است و هرساله تعدادی از مددجویان مستقل شده و از گردانه حمایت خارج می شوند.

وی تأمین و توزیع لوازام التحریر با اعتباری بالغ بر پنج میلیون تومان برای فرزندان جامعه هدف را نیز از دیگر اقدامات برشمرد.

کد خبر 1758444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha