رمون می تواند به منطقه گردشگری بین المللی تبدیل شود

عباسعلی مسلمی مهنی گفت: گام اول در تامین و توسعه زیرساخت های منطقه رمون را شناسایی مشکلات و ظرفیت های آن برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری رمون این منطقه می تواند به منطقه هدف گردشگری بین المللی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری جنوب کرمان با حضور پرشور مردم و مسئولان در منطقه خوش آب و هوای رمون جیرفت برگزار شد.

عباسعلی مسلمی مهنی در این جشنواره، ضمن تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، گفت: با نگاه توسعه محور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و تحقق عدالت فرهنگی، امروز شاهد برپایی این جشنواره هستیم.

بخشدار ساردوئیه بیان کرد: جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیری فرصتی را به وجود آورد تا مسئولین از نزدیک در جریان مشکلات زیرساختی این منطقه کمتر توسعه یافته قرار بگیرند و ان شاء الله گام های بلندی برای تامین و تکمیل زیرساخت های رمون بردارند.

وی با بیان اینکه بخش ساردوئیه دارای سه دهستان گور، دلفارد و ساردوئیه است، اظهار کرد: این بخش شامل ۴۸۵ روستا و آبادی، ۱۳۰ تا دهیاری و ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساوی با یک سوم وسعت شهرستان جیرفت است.

مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: بخش ساردوئیه دارای مردمانی با اصالت است که همواره پای انقلاب و ارزش های آن بوده اند و تقدیم ۱۷۹ شهید و ۲۵۰ جانباز گواهی بر این مدعاست.

بخشدار ساردوئیه با یادآوری ظرفیت های فراوان بخش ساردوئیه، افزود: جنوب کرمان رتبه سوم تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است که بیشترین سطح زیر کشت مرکبات در بخش ساردوئیه و مناطقی مثل دلفارد، رمون و کولری است.

وی گام اول در تامین و توسعه زیرساخت های منطقه رمون را شناسایی مشکلات و ظرفیت های آن برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری رمون این منطقه می تواند به منطقه هدف گردشگری بین المللی تبدیل شود.

مسلمی مهنی عنوان کرد: تولیدات روستاییان در بخش ساردوئیه و منطقه رمون نمونه‌ای از جهش تولید و مشارکت مردم است که این مهم خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.

بخشدار ساردوئیه ایجاد بازارچه در جاده ترانزیتی گردنه سربیژن را آرزوی خود دانست و گفت: با توجه به تنوع تولیدات کشاورزی در بخش ساردوئیه که در حال حاضر این محصولات در منطقه سربیژن عرضه می‌شوند، احداث این بازارچه برای فروش محصولات کشاورزی و دامی مردم این منطقه امری ضروری است که البته تحقق این مهم تنها با تامین زیرساخت هایی همچون راه، بهداشت، آب و برق امکان پذیر است.

کد خبر 1758489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha