گشت ارشاد در واقع گشت امنیت اجتماعی است

حجت الاسلام محمدیان گشت ارشاد را در واقع گشت امنیت اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه ما به این حرکت نیروی انتظامی منطقی و عاقلانه کمک می کنیم، گفت: گاهی الفاظ مفاهیم را تغییر می دهند و در پس این تغییرات عده ای مریضی ها و عقده های خود را می ریزند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان _ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۴ فروردین) با اشاره به حضور پرشکوه مردم مومن و روزه دار در نماز عید فطری که به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار کرد: رهبری از حضور شگفت انگیز مردم در روز قدس امسال تقدیر کردند و تاکید مجدد بر اینکه مردم عزیز ایران مردمی اهل ایمان و دیندار هستند، داشتند.  

وی بیان کرد: حضرت آقا فرمودند «جمعیت های پرشور در برنامه های ماه مبارک رمضانی که گذشت، نشان از متدین بودن مردم داشت و همچنین آرزوهای چند ساله بنده در ترویج قرآن و جلوه های زیبایی که در این ایام در مجالس و محافل قرآنی مشاهده کردید، محقق شد»  

محمدیان گفت: قرآن نور است و هر چه جامعه و خانواده ما مانوس با آیات قرآنی باشد، خانواده و جامعه ای نورانی تر خواهیم داشت.  

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همچنین فرمودند «قطعا جمهوری اسلامی نمی خواهد همه را اجبار به دینداری کند اما جلوی هنجار شکنی خواهد ایستاد و ...» تصریح کرد: افراد نباید هرزه و رها رفتار کنند و با هر پوششی در جامعه حضور داشته باشند و به سبب این پوشش ها و رفتارها امنیت خانواده را در اجتماع و اخلاق جامعه، به مخاطره بیندازد.

امام جمعه سنگر اذعان کرد: ما باید در چارچوب دینداری و رضایت خداوند کارها را انجام دهیم و بدانیم که در دعا و اذان از مناره های مساجد نیز باید میزان صدای پخش شده رعایت شود تا مورد آزار و اذیت کسی نباشد.  

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از شنبه پیش رو بنا دارند با هنجار شکن ها در جهت حفظ امنیت خانواده ها برخورد داشته باشد، گفت: در مقام هنجارشکنی هم همین دین ایستاده و اجازه نمی دهد هر کس هر جور دلش می خواهد در جامعه دینی، رفتار کند.  

محمدیان به آمار طلاق در خانواده ها، ساخت مشروبات الکی دست ساز، سرقت ها و اعتیاد و ... اشاره و دلیل بیشتر آنها را عدم توجه به امر حجاب و عفت در جامعه دانست و بیان کرد: همه ما در یک کشتی، زندگی می کنیم و می بایست برای حفظ امنیت یکدیگر قانون را رعایت کنیم.  

وی استان گیلان را دارای مردمی متدین دانست که تاریخ پر افتخاری را با وجود بزرگانی چون آیت الله بهجت و میرزا کوچک جنگلی و... رقم زده اند.

محمدیان با اشاره به اینکه زمانی که کسی پرچم مبارزه با استکبار را بلند نکرده بود در همین گیلان پرچم مبارزه با استعمار بلند شد افزود: فقط نیروی انتظامی نه، بلکه همه ما مسئولیم تا گیلان حیاط خلوت چهار نفری که در ایام تعطیلات به اینجا می آیند و عقده های درونی خود را تخلیه می کنند، نشود.  

وی با بیان اینکه، رهبری در خطبه های نماز عید فطر هم تاکید داشتند «مبادا اختلاف سلیقه ها و برخی برخوردها منجر به تفرقه در جامعه شود چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در بین ما است» ادامه داد: ما هم با آن گشت ارشادی که نیروی انتظامی داشت مخالف بودیم ولی الان می بینیم که از وقتی برداشتنش اوضاع چگونه شده، گرچه آن نصفه و نیمه اش هم خوب بود ولی باید اصلاح شود.  

محمدیان گشت ارشاد را در واقع گشت امنیت اجتماعی دانست و با تاکید بر اینکه ما به این حرکت نیروی انتظامی منطقی و عاقلانه کمک می کنیم، گفت: گاهی الفاظ مفاهیم را تغییر می دهند و در پس این تغییرات عده ای مریضی ها و عقده های خود را می ریزند.  

وی در ادامه، به خیانت دولت های به ظاهر اسلامی در جنایتی که علیه مردم غزه رخ داده است اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر حمایت این دولت های به ظاهر اسلامی از رژیم غاصب اسرائیل نبود و اگر شریان اقتصادی و معاش آن ها که از قبل همین دولت تامین می شود، گرفته شود جنایات غزه تمام خواهد شد». 

وی همچنین در ادامه به اتفاقاتی، که در کنسولگری ایران در دمشق رخ داد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «این کنسولگری در اصول دیپلماتیک خاک ملت ایران است و تعدی و تجاوز به این خاک عواقب پشیمان کننده ای برای اسرائیل خواهد داشت و رژیم اشغالگر قدس حتما تنبیه خواهد شد». 

محمدیان اظهار کرد: اینکه تا کنون دشمن را در اضطراب، و دلهره نگاه داشته ایم خود یکی از اصول جنگ است و می بینید که تظاهرات هایی که در پایتخت رژیم اشغالگر قدس صورت میگیرد بی شک بخاطر ترس و واهمه ای است که از پاسخ نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.  

وی در ادامه به اتفاقاتی که در فضای رسانه ای امروز به دنبال تقطیع برخی سخنرانی ها و  کوچک کردن بعضی از علما و بزرگان دینی انجام می شود اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت آموختن سواد رسانه ای اظهار کرد: اینگونه واکنش ها و جامعه را تربیت کردن ها بدون فکر و آگاهی و تحقیق درست نیست.  

وی خاطر نشان کرد: سواد رسانه به حدی مهم است که ما به خاطر عدم سواد رسانه از یک سال گذشته تا کنون، علما و بزرگان، خواص، نخبگان و مردم میلیاردها تومان خسارت دیده ایم و انسان های زیادی به سبب بی سوادی رسانه کشته شدند، آبروهای زیادی رفته است.

وی اذعان کرد: هر مطلبی را که می بینید و می شنوید در ابتدا اصل را بر عدم صحت بگذارید و بدانید که بر ما واجب است در عصر رسانه، سواد رسانه داشته باشیم.

کد خبر 1758533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha