آغاز داوری آثار رسیده به بخش داخلی جشنواره کتابت قرآن

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار در بخش داخلی جشنواره کتابت قرآن گفت: داوری آثار از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود.

محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار شرکت‌کنندگان داخلی جشنواره بین‌المللی کتابت قرآن به خبرنگار شبستان گفت: هفته دوم مهر داوری بخش داخلی کتابت قرآن به خط نسخ ایرانی و عراقی را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به معرفی برخی از داوران شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی کتابت قرآن خاطرنشان کرد: در پخش داخلی از محضر اساتیدی چون عبدالرضایی، بنی‌رضی، نعیمایی بهره‌مند می‌شویم تا آثار داخلی جشنواره را مورد بررسی و قضاوت قرار دهند.

بابایی با بیان این مطلب که حضور شرکت‌کنندگان داخلی در جشنواره کتابت بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: تاکنون شرکت‌کنندگانی از کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و مصر آثار خود را ارسال کرده‌اند و امید است آثار شرکت کنندگانی از کشورهای صاحب‌ مرکز نشر قرآن نیز حضور پیدا کنند.

 

وی با اشاره به مهلت ارسال آثار خارجی به جشنواره اظهار کرد: متسابقین در بخش خارجی تنها تا پایان مهر فرصت ارسال آثار خود را دارند و این آثار توسط داوران خارجی چون محمد الغازی از کشور سوریه و استاد بکتاش از کشور ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بابایی با اشاره به زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کتابت قرآن خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه در نیمه دوم آذر برگزار می‌شود و امیدوارم همزمان با دهه مبارک فجر از آثار برگزیده نمایشگاهی برای بازدید عموم برقرار شود.

وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده در جشنواره بین‌المللی کتابت قرآن به خط نسخ تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم کتابت قرآن به خط نسخ ایرانی 7 سکه، چهارم تا ششم 5 سکه و و هفتم تا نهم این رشته 3 سکه اهدا می‌شود.

 

همچنین در بخش نسخ عربی کتابت جزء به نفر اول 5 سکه و نفر دوم 3 سکه اهدا می‌شود. بابایی عنوان کرد: در بخش کتابت سوره نور نفر اول و دوم 3 سکه، سوم و چهارم 2 سکه، پنجم و ششم 1 سکه و در بخش نسخ عربی سوره نور به نفر اول دوم سکه و نفر دوم یک سکه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده به آثار خارجی گفت: در بخش آثار خارجی به نفر اول 7 هزار دلار، نفر دوم 5 هزار دلار و نفر سوم 3 هزار دلار جایزه اهدا می‌شود.

همچنین هدیه ویژه آثار ارسالی در بخش مناجات خمسه عشر به نفر اول 2 سکه، نفر دوم یک و نیم سکه و نفر سوم یک سکه تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 175854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha