کنگره آیت الله محمد حسن خوسفی برگزار شود

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: برای برگزاری کنگره شهید حضرت آیت الله محمد حسن خوسفی به عنوان مجاهد و عالم بزرگ و مظلوم نیازمند این هستیم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی امروز شنبه (۲۵ فروردین) در دیدار مسئولان شهرستان خوسف با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: نهاد امامت جمعه شهرستان خوسف چهار مسئله حجاب، قرآن، احیای مساجد و ارتباط با کودک و نوجوان که از مطالبات مقام معظم رهبری است را در محوریت فعالیت‌ و برنامه‌های خود قرار داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه طرح حجاب در سطوح مختلف از دبستان تا دبیرستان و سنین بالاتر را در حال اجرا داریم، افزود: همچنین امسال در ماه مبارک رمضان، مجالس قرآنی در تمام محلات و مساجد سطح شهرستان با حضور مسئولان و مردم برگزار و قرآنیان شناخته و تجلیل شدند و اکنون هم محافل انس و تدبر در قرآن و دوشنبه‌های قرآنی در مساجد در حال اجرا است.

امام جمعه خوسف بیان کرد: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی و احیای مساجد با حضور نوجوانان و جوانان در این مکان مقدس در حال اجرا است.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه در تمام مدارس برای پاسخ به شبهات و تجلیل از نوجوانان حضور پیدا کردیم، گفت: به منظور آشنایی نوجوان و جوانان با مفاخر و بزرگان و برگزاری کنگره شهید حضرت آیت الله محمد حسن خوسفی به عنوان مجاهد و عالم بزرگ و مظلوم نیازمند این هستیم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

وی یادآور شد: یک خیابان در شهر خوسف به نام شهید حضرت آیت الله محمد حسن خوسفی نامگذاری شده است.

گفتنی است؛ شیخ محمد حسن از اهالی جومیان خوسف بوده است که در محضر عده ای از علمای بزرگ در نجف اشرف و سامرا مرحوم شیخ انصاری و میرزای شیرزای تلمذ نموده است. مرحوم شیخ محمد حسن خوسفی در رد بهائیت تالیفاتی داشته و پس از مناظره با بهاییان در مشهد توسط این فرقه ضاله مسموم و در بین راه مشهد به بیرجند در مهنه شهید و در همان محل به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 1758569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha