همکاری ۲۰۰ هزار خَیر با کمیته امداد استان زنجان

صالحی با بیان اینکه در استان زنجان ۲۰۰ هزار خیر با کمیته امداد همکاری می‌کنند، گفت: این افراد در قالب‌های حامیان طرح اکرام ایتام، مودیان زکات، مشترکین صدقات، امداد یاران مراکز نیکوکاری با کمیته امداد در حال همکاری هستند.

روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه در مجموع در استان زنجان حدود ۲۰۰ هزار خیر با کمیته امداد همکاری می‌کنند، اظهار داشت: این افراد در قالب‌های مختلف از جمله حامیان طرح اکرام ایتام، مودیان زکات، مشترکین صدقات، امداد یاران مراکز نیکوکاری و... با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سها کمیته امداد گفت: راه اندازی سامانه هوشمند امداد (سها) کمیته امداد امام خمینی با هدف اصلی هوشمند سازی امور و ثبت اطلاعات افراد زیر پوشش و تسهیل در امور خیرین و مددجویان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه سها به طور آزمایشی در دو استان اجرا شده است، گفت: سامانه سها تاییدیه سازمان اجتماعی کشور را گرفته و مجوزهای قانونی آن اخذ شده است که فعالیت‌های که در  حوزه خیر و احسان در حال انجام است در قالب این سازمان بنا است که یکپارچه سازی شود.

صالحی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این سامانه امسال در استان راه‌اندازی شود، ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه یقینا باعث ایجاد هم افزایی بیشتر و همچنین پیشگیری از موازی‌کاری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در جریان سفر ۱۶ دی‌ماه سال‌ گذشته رییس جمهور و هیات دولت به استان، تاکنون ۲۹ هزار فقره نامه در فرایند پاسخ‌گویی در این نهاد قرار دارد، گفت: در مجموع ۴۲ هزار فقره نامه به کمیته امداد ارجاع داده شده بود که پس از پالایش ۱۳ هزار فقره نامه به ستاد عودت داده شد. ۱۳ هزار فقره نامه مربوط به دستگاه‌های دیگر می‌شد که توسط ستاد به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شد.

صالحی با بیان اینکه  تا پایان خرداد ماه سال جاری پاسخگوی به همه ۲۹ هزار نامه انجام و پرونده نامه‌های مردمی بسته خواهد شد، افزود: طبق پالایش و بررسی‌های که صورت گرفته ارائه خدمات متناسب با درخواست‌ها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۲ هزار خانواده جشن خود کفایی برگزار شد، اظهار کرد: امسال برنامه عملیاتی این موضوع ابلاغ نشده است ولی پیش بینی ما این است که برای حدود یک هزار خانواده جشن خود کفایی برگزار کنیم.

کد خبر 1758586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha