بسیج جزء جدانشدنی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:بسیج جزء جدا نشدنی آموزش و پرورش است، یعنی منافع این دو برای اهداف آموزش و پرورش درهم تنیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز و ۴۳ هزار نفر فرهنگی در استان هستند،گفت: بسیج جزء جدا نشدنی آموزش و پرورش است، یعنی منافع این دو برای اهداف آموزش و پرورش درهم تنیده است.

وی افزود: آموزش و پرورش علاوه بر رسالتی که دارد باید تولید محتوای مناسبی نیز داشته باشد و هر چقد روی تولید محتوا و دانش آموزان سرمایه گذاری کند و موثر واقع شود آثار آن هم به تبع در جامعه دیده خواهد شد.

مطهری با بیان اینکه طرح یاوران ولایت از بنیادی‌ترین کارهاست، چون نگاه و نگرش دانش آموز را به منافع جمهوری اسلامی ایران عوض می‌کند، گفت: همچنین معلمانی که در راستای رسالت بسیج دانش آموزی، همراه و همگام بودند باید تحلیل شوند تا انگیزه‌ای برای توسعه و ادامه راه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در جامعه جهاد تبیین است، افزود: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما باید به ۶ رویکرد توجه کنیم؛ گفتمان سازی، هویت بخشی، الگودهی، توانمندسازی، مطالبه‌گری و شبکه‌سازی که شش رویکرد ماست.

این مسئول ادامه داد: از آنجا که همواره دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ و پاسداری شوند و نیز فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی انتقال یابد، تشکیلات دانش‌آموزی می‌تواند به راحتی زمینه این مشارکت و اجرای آن را فراهم آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود: بحث عفاف و حجاب امروزه از مهمترین امرها در جامعه است، تقدیر از مروّجین این امر از اهم موضوعات ما است.

مطهری گفت: امیدواریم دانش آموزان، معلمین و مربیان ما بتوانند از سفره پربرکت بسیج و برنامه‌های با محوریت انقلاب اسلامی نهایت بهره را داشته باشند.

کد خبر 1758637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha