آغاز اعزام زائران گلستانی به حج تمتع از ۱۲ خرداد/ بیش از ۵ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف می شوند

میرقاسم پور از آغاز اعزام پنج هزار و ۱۳۵ نفر از زائران بیت الله الحرام استان گلستان به سرزمین وحی از (۱۲ خرداد) خبر داد.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امسال پنج هزار و ۱۳۵ نفر از زائران و عوامل حج تمتع استان گلستان در قالب ۳۹ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۳۴۵ نفر در قالب ۳۵ کاروان از برادران اهل سنت و ۶۳۰ نفر در قالب چهار کاروان شیعه هستند.

وی با بیان اینکه تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند، ادامه داد: اعزام حجاج گلستانی به حج تمتع از (۱۲ خرداد) از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده آغاز و تا (۲۱ خرداد) ادامه دارد.

میرقاسم پور، طول سفر حجاج گلستانی را بین ۲۴ تا ۳۲ روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مقدمات سفر زائران گلستانی فراهم شده و زائران در حال گذراندن دوره های آموزشی قبل از سفر هستند.

وی افزود: ۱۲ جلسه آموزشی و توجیهی با هدف ارتقای سطح معلومات و آشنایی زائران با مناسک حج پیش بینی شده که برخی از کاروان ها نیمی از دوره ها را برگزار کرده اند.

مدیر حج و زیارت گلستان از برگزاری ۲ همایش زائران حج گلستان در هفته آینده خبر داد و گفت: یکی از همایش ها در شرق استان گلستان در شهر گنبدکاووس و دیگری در غرب استان در شهر گرگان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار گلستانی دارای فیش حج تمتع در نوبت اعزام به این سفر معنوی هستند.

کد خبر 1759700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha