توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری امداد است

صالحی، توانمند سازی، ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی را یکی از فعالیت های محوری این نهاد دانست.

مهدی صالحی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اهمیت توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خروج آنها از چرخه حمایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد در این راستا فعالیت های خوبی را دارد و در راستای توانمند سازی جامعه هدف خود تلاش های گسترده ای را انجام می دهد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد، را ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود دانست و اظهار داشت: این مهم به علاقه و استقبال مددجویان به ویژه قشر جوان از کار منجر می‌شود به نحوی که افزایش حجم این گونه فعالیت‌ها در مقایسه با سال‌های قبل را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از اهمیت این موضوع تلقی کرد.

وی در ادامه به اشتغال به کار ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت از طریق کاریابی اشاره کرد و ادامه داد: این مددجویان طی سال گذشته طی تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی و خدمات مشغول بکار شده اند.

این مقام مسئول هدف این فعالیت‌ها را کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل جهت بهبود رفاه خانواده های تحت حمایت دانست و اظهار داشت: بررسی میزان استقبال و تمایل مددجویان نسبت به طرح‌های اشتغال‌زای کمیته امداد می‌تواند منجر به اثربخشی چنین طرح‌هایی در راستای توسعه کارآفرینی اقشار فقیر جامعه شود.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی، خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری در کمیته امداد است که در این راستا تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته است.

صالحی اظهار داشت: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

این مقام مسئول همچنین به بسته های تشویقی برای کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می‌شود.

کد خبر 1759743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha