کتاب خوب| سردار خوبان

کتاب «سردار خوبان» زندگی، حماسه و شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر از شهدای شهرستان فریدونکنار نوشته عیسی جمالی به همت نشر شاهد به زیور تبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  کتاب «سردار خوبان» زندگی، حماسه و شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر از شهدای شهرستان فریدونکنار نوشته عیسی جمالی در ۲۰۸صفحه به همت نشر شاهد روانه بازار نشر شده است.

در این کتاب زندگی نامه و نیز خاطرات سردار شهید حاج «حسین بصیر»، قائم مقام لشکر ویژه ۲۵کربلا، در ۱۰فصل به رشته تحریر درآمد. عناوین فصل‌ها بدین قرار است: دفاع و ضرورت‌های آن، شهادت و فضیلت‌های آن، قبل از انقلاب، در آستانه انقلاب، اوایل انقلاب، هجرت به افغانستان، حضور در دفاع مقدس، دفاع تا شهادت، کلام آخر، ضمایم (اسناد و عکس‌ها).

 در بخشی از این کتاب می خوانیم: 

حسین بصیر در سال ۱۳۲۲ شمسی در یکی از روستاهای فریدون‌کنار استان مازندران متولد و با پایان دوره ششم ابتدایی نزد یکی از بستگانش در بابل مشغول به آهنگری شد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برای دفاع از مردم افغانستان در مقابل حمله ارتش شوروی سابق عازم افغانستان شد و با شروع جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و به جبهه‌ رفت.

بصیر سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فرماندهی گردان یا رسول‌(ص) لشکر ۲۵ کربلا را عهده‌دار شد. در عملیات والفجر ۴ به سمت جانشینی تیپ یکم لشکر ۲۵ کربلا منصوب شد و در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح بستان، رمضان، محرم، خیبر، بدر، والفجر ۴، ۶، ۷ و ۸ و کربلای ۲، ۱، ۳، ۵، ۸ و ۹ شرکت داشت و آخرین مسوولیت وی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در عملیات کربلای ۱۰ بود.

حسین بصیر دوم اردیبهشت ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ و در ارتفاعات «ماووت» به شهادت رسید.

کد خبر 1759759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha