جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار نفر معلم جدید طی سال جاری جذب آموزش و پرورش این استان می شوند و ۲ سال گذشته هم حدود ۹ هزار نفر در این بخش شاغل به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید امیر شوشتری در حاشیه همایش تجلیل از سفیران فرهنگی در خواف در جمع خبرنگاران گفت: خیران در ۳۰ درصد از مجموع ۱۵۰۰ کلاس درس که طی یکسال گذشته در استان خراسان رضوی احداث شده ، مشارکت داشتند.

وی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: سال گذشته هشت هزار نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته شدند و امسال هم هفت هزار نفر بازنشسته می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر معلم جدید طی سال جاری جذب آموزش و پرورش این استان می شوند و ۲ سال گذشته هم حدود ۹ هزار نفر در این بخش شاغل به کار شدند.

شوشتری توسعه کمی و کیفی تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش دانست و از جذب ۱۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید برای این هنرستانها طی ۲ سال گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: ۴۷ درصد از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای شاغل به تحصیل هستند که این میزان نسبت به سطح میانگین کشوری بالاتر است و هدف گذاری نهایی این استان اشتغال به تحصیل ۵۳ درصد دانش آموزان در این رشته ها است.

شوشتری افزود: مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش در راستای نام گذاری سالجاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه متوزان رشته های فنی و حرفه ای و افزایش ترغیب دانش آموزان در اشتغال به تحصیل در این رشته ها است و سعی می شود که دانش آموزان در رشته های تحصیلی خود به تولید کننده واقعی تبدیل شود.

پایان پیام/

کد خبر 1761005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha