لزوم خودداری از برگزاری مراسمات ترحیم سنگین و هزینه‌های سرسام‌آور

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: باید از برگزاری مراسمات ترحیم سنگین و هزینه‌های سرسام‌آور که هیچ سودی برای متوفی ندارند، خودداری شود.

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: از مردم به ویژه متنفذین و بزرگان ایلات و طوایف می‌خواهم برای رضای خداوند سبحان و رعایت حال دیگران ترتیبی اتخاذ کنند که از برگزاری مراسمات ترحیم سنگین و هزینه‌های سرسام‌آور که هیچ سودی برای متوفی ندارند، خودداری شود.

امام جمعه اندیمشک، با اشاره به برخی رسم و رسومات اشتباه که از گذشته بین قوم لُر و بختیاری به‌وجود آمده است افزود: هفته گذشته برخی متنفذین، معتمدین و مصلحین اجتماعیِ شهرستان، جلسه وزین و باشکوهی برگزار کردند و تصمیمات درست و شایسته‌ای گرفته شد که ضمن تشکر از آنها و سایر کسانی که در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام دادند، لازم است همه مردم شهرمان از جمله بزرگان طوایف، ریش‌سفیدان و جوانان صاحب نفوذ به این تصمیمات احترام گذاشته و صاحبان عزا را توجیه کنند که از یک سری هزینه‌های بی‌فایده و برگزاری مراسمات طولانی و سنگین، جلوگیری شود.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهرستان در این خصوص شد و تصریح کرد: از دستگاه قضایی می‌خواهم با کسانی که در اینگونه مراسمات آلودگی صوتی و ناامنی، تیراندازی و یا نصب بنر در سطح شهر که موجب یأس و ناامیدی بین مردم می‌شود، برخورد قانونی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه، هیئت امنای مساجد، اداره تبلیغات اسلامی و روحانیت معزز نیز با روشنگری در این راستا اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم هزینه‌ها از جمله غذا دادن را حذف کنیم تا خانواده متوفی در سختی قرار نگیرد خوب است اما باید بدانیم این هزینه‌ها باید برداشته شود چرا که خداوند سبحلن این را می‌خواهد.

امام جمعه اندیمشک، خاطر نشان کرد: اسلام مخالف اینگونه هزینه‌های گزاف در مراسمات است و برخی رسوم که در بین ما مرسوم شده‌اند، هیچگونه ریشه دینی ندارد.

کد خبر 1762076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha