وزیر صنعت، معدن و تجارت:

جهش و رونق تولید با مشارکت و همدلی همگانی میسر می‌‎شود

ایران اسلامی صاحب فناوری در بخش های مختلف و وجود مهندسان کارآمد است
جهش و رونق تولید با مشارکت و همدلی همگانی میسر می‌‎شود

علی آبادی با اشاره شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: جهش و رونق تولید با مشارکت و همدلی همگانی محقق می شود

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در جریان سفر خود به استان مرکزی با حضور در سی و دومین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک، با تاکید بر اینکه مهندسان مکانیک باید تلاش کنند تا ۲ معضل مهم آب و هوای کشور را حل کنند، گفت: آلودگی هوا یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اراک است که مهندسان باید برای رفع این آلودگی راهکار و ایده بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست، تعهد اول در اجرای هر طرح صنعتی است، افزود: این مهم باید در اولویت همه طرح ها قرار گیرد چرا که محیط زیست هدیه الهی است و همگان باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

وی به استفاده از خودروهای برقی برای کاهش و مهار آلودگی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا تمام اتوبوس‌ها و خودروها در اراک برقی شود.

علی آبادی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر، گفت: جهش و رونق تولید با همدلی و مشارکت همگانی میسر می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردم میسر نمی شود و با حضور و همدلی مردم است که تولید جذاب رخ می‌دهد.

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر اینکه باید موانع پیش رو با ارایه راه حل‌های مناسب برداشت، بیان کرد: ایران اسلامی صاحب فناوری در بخش های مختلف و وجود مهندسان کارآمد است که همواره در بخش های مختلف خوش درخشیدند.

علی آبادی با اشاره به اینکه کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی طرحی ارزشمند و ابتکاری منطقی و ریشه‌ای است، اظهار داشت: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفته و باید از تمام مردم استان حتی با سرمایه های کم برای عضویت و مشارکت در این امر مهم و تامین منابع مالی آن دعوت کرد تا این کنسرسیوم در آیند بتوان پروژه‌های بزرگی را انجام دهند.

وی تقاضای بازرگانان خارجی برای همکاری با ایران اسلامی را اتفاقی بزرگ دانست و گفت: زمانی که در شرایط خاص بودیم بیش از سه هزار و ۸۰۰ متقاضی در پشت مرزها خواهان همکاری با ما بودند که از این تعداد تنها ۲ هزار و ۲۰۰ بازرگان در کشور پذیرش شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این راستا فرصت تازه و خوبی در کشور ایجاد شده و کشور هر تاجری را نپذیرفت، ادامه داد: تاجرانی که در تراز بودند ‌پذیرش شدند چرا که ایران اسلامی کشوری مقتدر و زبانزد است.

علی آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت صمت از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات فعالیت دارند، همه جانبه حمایت می‌کند، گفت: تمام امکانات مادی و معنوی وزارت صمت در اختیار صادرکنندگان است تا محصولات خود را بفروشد و صادر کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک نیز بیان کرد: انجمن مهندسی مکانیک یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین انجمن‌های کشور است که تلاش می‌شود تا چهره واقعی از مهندسی و توانایی کشور عرضه شود.

وی با بیان اینکه مهندسی مکانیک امروز در ترکیب با سایر علوم جلوه‌های تازه‌ای را مانند بیومکانیک، بیو مکاترونیک را خلق کرده است، اظهار داشت: باید امروز همه تلاش کنند تا یک گام به جلو حرکت کنیم چرا که دنیا در آستانه تحول تازه و حرکت به سمت هوشمندی است.

علی آبادی همچنین با اشاره به اینکه ۶۸۹ مقاله به سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی ارسال شده است، گفت: ۴۲۳ مقاله با داوری بیش از ۸۵۰ نفر و دبیری تخصصی ۹۴ نفر پذیرش شده‌اند و هفت نشست تخصصی و چهار کارگاه آموزشی نیز در این همایش پیش‌بینی شده است.

در پایان این همایش با حضور وزیر صمت از تمبر سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

جهش و رونق تولید با مشارکت و همدلی همگانی میسر می‌‎شود

کد خبر 1762172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha