کلیسای قدیمی تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک» آمریکا شد

ساختمان کلیسای سابق در خیابان «الم» تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک»، شهری در ایالت «واشنگتن» آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « columbiabasinherald»، ساختمان کلیسای سابق در خیابان «الم» تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک»، شهری در شهرستان گرانت ایالت واشنگتن شد.

«عبدالنصیر المالک»، یکی از دست اندرکاران ساخت این مسجد گفت: در ایالت مرکزی واشنگتن تنها سه مسجد وجود داشت، اما اکنون ما یک مسجد دیگر هم در «موسس لیک» داریم.

«گیل آدایر» که مالک این ساختمان است، گفت: این ساختمان در اصل کلیسای متعلق به مسیحیان «منونیت» در «ریتزویل» بود که در سال ۱۹۵۰ به مکان فعلی منتقل شد.

آدایر پس از تحقیقات و بررسی‌های فراوان تصمیم گرفت تا این ساختمان را به گروهی که می‌خواستند در آنجا مسجد بسازند، بدهد.

کلیسای قدیمی تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک» آمریکا شد

او در این باره گفت: این ساختمان برای تبدیل شدن به مسجد نیاز به بازسازی داشت و ما کف‌های صنوبری و سقف‌های کاشی فلزی را دوباره بازسازی کردیم؛ مجسمه‌هایی هم که در کلیسا وجود داشت برای تطابق با سنت‌های اسلامی از این مکان برداشتیم.

مالک این ساختمان گفت که شیشه های رنگی در ضلع غربی ساختمان مشکلی نداشتند و به همان حالت باقی ماندند؛ اما نیمکت ها برداشته شدند و با سجاده‌هایی برای اقامه نماز جایگزین شدند.

وی افزود: از آنجایی که مسجد یک فضای مقدس است از هرکسی که وارد آن می شود انتظار می رود کفش های خود را در بیاورد و من هم از کارگرانم خواسته ام تا به این اصل پایبند باشند.

کلیسای قدیمی تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک» آمریکا شد

«عبدالنصیر المالک» هم گفت که امیدوار است مسلمانان بیشتری به «موسس لیک» بیایند.

وی افزود: وجود این مسجد می‌تواند موجب مشارکت بیشتر مردم در جامعه و تبلیغ اسلام شود.

«المالک» گفت: برنامه ما این است که رویدادهایی برای کمک به جامعه، کمک به افراد دیگر، کمک به محله و نشان دادن اسلام حقیقی در این مسجد برگزار کنیم.

وی تصریح کرد که این مسجد مرکز انجام فعالیت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی برای مسلمانان و همچنین مکانی برای گفتگو به منظور حل مشکلات مسلمانان خواهد بود.

کلیسای قدیمی تبدیل به اولین مسجد در «موسس لیک» آمریکا شد

کد خبر 1762272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha