زندگی زنان تراز دینی در دهه کرامت، هنرمندانه تبیین شود

آیت الله شیخ‌بهایی گفت: طرح زندگی زنان تراز دینی در قرآن کریم و در تاریخ اسلام مخصوصا زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (ع) در قالب‌های گوناگون اعم از گردهمایی‌های علمی و تجمعات، فیلم، پویانمایی، تئاتر، رمان و سایر جلوه‌های هنری در دهه کرامت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: الگوی سوم زن در برابر دو الگوی شرقی و غربی برای زنان قرار دارد و دهه کرامت فرصتی است که به برکت بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه دختر موسی بن جعفر (ع)، نظر اسلام درباره زن و دختر تبیین شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اسلام نه سخت گیری‌ های بی حد و حصر، ظلم و جنایت وحشیانه نسبت به قشر زنان در جوامع شرقی و نه بی بند و باری و ولنگاری روز افزون فرهنگ غربی که دردی از زنان را دوا نمی‌کند، می پسندد.

وی اظهار کرد: طرح زندگی زنان تراز دینی در قرآن کریم و در تاریخ اسلام مخصوصا زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (ع) در قالب‌های گوناگون اعم از گردهمایی‌های علمی و تجمعات، فیلم، پویانمایی، تئاتر، رمان و سایر جلوه‌های هنری در دهه کرامت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: البته ضروری است افشای چهره ها و طرح های صهیونیستی که در داخل کشور بی حیایی و ولنگاری می کنند در دستور کار قرار گیرد.
آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه می توان ویژگی دختران شایسته را در آموزه های دینی از آیه ۳۵ سوره احزاب دریافت، اظهار کرد: مطابق این آیه شریفه خداوند ۱۰ خصوصیت ایمان و باور به حقایق عالم هستی، مطیع دستورات دین، صداقت در همه امور، صبر و مقاومت، قلبی خاشع در برابر خدا، اهل کمک های مومنانه، روزه داری، عفاف و پاکدامنی و ذکر فراوان را بین مردان و زنان با ایمان مشترک می داند که هر کدام از خصوصیات نیازمند تبیین می باشند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) علی رغم این که بانوی بزرگ جهان هستی است اما از میان همه شغل ها، همسر داری و تربیت فرزند را برگزید و به تعلیم زنان مدینه پرداخت و در حمایت از ولایت به میدان آمد و هستی خود و فرزندانش را در این راه گذاشت.
وی تصریح کرد: در سبک زندگی امام رضا (ع) توجه به این نکته ضروری است که حضرت در غیاب پدر بزرگوارش که در زندان هارون الرشید بود سرپرستی خانواده مخصوصا خواهران خود را به عهده داشتند و روی ازدواج آنان حساس بودند.

آیت الله شیخ بهایی اضافه کرد: دلیل این که حضرت معصومه (س) نتوانست ازدواج کند این بود افرادی که از نظر ایمان و اخلاق مورد تایید باشند، پیدا نمی شد و با هجرت اجباری امام رضا (ع) به طوس برخی از برادران و خواهران هم عازم ایران شدند و در توطئه دشمنان در اطراف کشور به شهادت رسیدند.  
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نکته های فراوان در سیره رضوی نهفته است، عنوان کرد: مقام رضا (ع) از این دو نکته؛ هر چه خوبی و حسن است از ناحیه خداست و هر چه عیب و اشکال است به خدا نسبت داده نمی شود به دست می آید.
وی تاکید کرد: همه نگرانی ها، غم و غصه ها و اضطراب ها از این است که مشکلات را از خدا می دانیم و خودمان مسئولیت مشکلات مان را نمی پذیریم.
آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: اگر ما باور کنیم هر چه خبر و خوبی است از ناحیه خدا می باشد و ریشه مشکلات از جای دیگری است، آنگاه با آرامش به دنبال حل مشکلات می رویم.

کد خبر 1762419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha