شاخصه های الگوی مردمی‌سازی تولید باید به درستی تبیین شود

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بر لزوم تبیین مؤلفه ها و شاخصه های الگوی مردمی‌سازی تولید در عرصه اقتصاد تأکید کرد.

دکتر محمدجواد توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که تحقق شعار سال در سایه برنامه ریزی دقیق به منظور ایجاد جهش تولید با تقویت مشارکت مردم امکان پذیر است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد نوعی عدم تعادل مناسب در ساختار اقتصادی کشور هستیم به این معنا که در برخی عرصه ها فعالیت های دلالی و سفته بازی بیش از پیش مشهود و تأثیرگذار است.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: در راستای تحقق جهش تولید، لازم است که سهم فعالیت‌های مولد در اقتصاد رشد پیدا کرده و در این زمینه از ظرفیت عظیم مردمی به درستی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ در اقتصاد، ما نیازمند پیوست های فرهنگی در راستای حمایت از تولید هستیم و در این زمینه نیز می بایست از ایده های مردمی استفاده کنیم، چرا که مشارکت مردم چه در عرصه اقتصاد و چه فرهنگ به اصلاح امور و رفع نقاط ضعف کمک شایان توجهی می کند.

مدرس و کارشناس مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: الگوی مردمی سازی تولید باید به درستی تبیین شده و شاخصه های آن برای آگاهی عموم مردم تشریح شود.

وی افزود: به طور مثال عرض می کنم که ما در حوزه مسکن، می‌توانیم به جای تمرکز بر انبوه‌سازی از سوی شرکت‌های بزرگ و تأکید بیش از پیش بر عمودی‌سازی، به سمت افقی‌سازی و واگذاری زمین به مردم برای ساخت به همت خودشان حرکت کنیم و این گونه باعث کاهش هزینه ساخت و ساز و نیز افزایش رضایتمندی مردم شویم.

کد خبر 1762744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha