حب شیعه به اهل بیت(ع) یک پدیده بی‌نظیر اجتماعی است

حجت الاسلام عرفاتی از تجلیل امامزادگان واجب التعظیم در ۲۵ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: محبت اهل بیت(ع) در مکتب شیعه یک پدیده بی نظیر اجتماعی محسوب می شود. در هیچ جای دنیا چنین محبت و دلدادگی نسبت به اهل بیت (ع) وجود ندارد به سن خاصی هم اختصاص ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: بانوان و دختران سرزمین ما همیشه در پیشرفت، توسعه و بهبود فضای علمی کشورمان پیش قدم و افتخار آفرین بودند ضمن اینکه آنها در ۸ سال دفاع مقدس دوشا دوش رزمندگان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه پشتیبانی فعالیت های بی نظیری داشتند. بانوان و دختران ما قبل از انقلاب هم جهاد تبیین داشتند در حال حاضر هم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و خانوادگی جهاد تبیین می کنند لذا اگر بگوییم بانوان و دختران ما بهترین هستند اغراق نکرده ایم.

وی با بیان اینکه ماه ذی القعده ماه تولد دو عزیز بزرگوار یعنی حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) است. اظهار کرد: یقین داریم که خانواده حضرت موسی بن جعفر(ع) بهترین خانواده هستند؛ چرا که دختری همانند حضرت فاطمه معصومه (ع) تربیت کردند که در حوزه های مختلف اجتماعی، علمی و فردی سر آمد دوران خود بود. نا گفته نماند که عشق و محبت بین حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) به قدری زیاد بود که اغراق نیست اگر بگوییم تاریخ کمتر شاهد این محبت و دلدادگی بوده است.

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه روز پنجم ذی القعده به نام "امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی" نامیده شده است  تصریح کرد: در این روز از امامزادگان واجب التعظیم تجلیل می شود. جالب است محبت اهل بیت (ع) در مکتب شیعه یک پدیده بی نظیر اجتماعی محسوب می شود. در هیچ جای دنیا چنین محبت و دلدادگی نسبت به اهل بیت (ع) وجود ندارد به سن خاصی هم اختصاص ندارد، پیر، جوان، زن و مرد همه را شامل می شود ضمن اینکه در کشورهای دیگر همانند عراق، افغانستان، پاکستان و حتی کشورهای غیر مسلمان هم این محبت نسبت به اهل بیت (ع) وجود دارد و یک پدیده شگفت انگیز به شمار می رود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه خانواده و فرزندان محترم حضرت موسی بن جعفر (ع) نقش به سزایی در شکل گیری محبت مسلمین و شعیان  نسبت به اهل بیت (ع) داشتند بیان کرد: حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) سه بقعه مبارکه دارد که یکی از آنها از فرزندان بلافصل امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) می‌باشد که آرامگاه وی در کنار مرقد حضرت عبدالعظیم الحسنی قرار دارد. مادر امامزاده حمزه (ع) ام احمد بود لذا حضرت امامزاده حمزه (ع) برادر حضرت احمد بن موسی (ع) ملقّب به شاه چراغ می باشد. وی زمانی که برای دیدن برادرش  امام رضا (ع)، عازم خراسان بود، در شهر ری درگذشتبرهمین اساس همزمان با دهه کرامت در روز تجلیل از امامزادگان واجب التعظیم برنامه های ویژه ای تدارک و پیش بینی کرده ایم که بیشتر به بررسی و معرفی خانواده حضرت موسی بن جعفر(ع) به جامعه خواهیم پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: به گفته تاریخ بهترین مقطع زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دوره امام هادی (ع) بود لذا وقتی با امام هادی (ع) دیدار کردند گزارش دیدار وی به خلیفه داده شد بر همین اساس حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای مصون ماندن از گزند خلیفه به ری مهاجرت نمودند. وی مدام به زیارت حضرت حمزه (ع) می رفتند ضمن اینکه جناب حمزه از جمله  سادات مقدم بر حضرت سید الکریم (ع) است چرا که ارزش ها و خیراتی که اکنون در این خطه وجود دارد به برکت وجود مقدس حضرت حمزه (ع) می باشد.

حجت الاسلام عرفاتی گفت: لذا ما می توانیم با توجه به این فضا، دلدادگی ها و محبتی که مردم نسبت به اهل بیت (ع) دارند دستورات معصومین (ع) را تبیین و در جامعه اجرایی کنیم.

کد خبر 1762827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha