واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین به مشمولان جوانی جمعیت در نهبندان 

مرادی از واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین در شهر نهبندان و ۳۸ قطعه در شهر شوسف به مشمولان طرح جوانی جمعیت در نهبندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی مرادی امروز (۲۲ اردیبهشت) در نخستین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: علی رغم اینکه دشمن درخصوص جمعیت برنامه های خطرناکی برای ایران داشت اما دولت سیزدهم به دنبال مدیریت این مهم است.

سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه در دهه ۷۰ با معضلاتی در خصوص کاهش جمعیت مواجه شدیم، افزود: با اقدامات دولت سیزدهم طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وی افزود: افزایش آموزش ها و حمایت از مادران در فرزندآوری در این دولت موجب امید و انگیزه مجدد بین خانواده ها شد.

وی خدمات بیمه ای و خاص و حمایت از افراد نابارور را از دیگر خدمات دیگر دولت در راستای جوانی جمعیت عنوان و تصریح کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت وظیفه همه مسئولان است که باید به صورت جهادی مدنظر باشد.

مرادی از واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین در شهر نهبندان و در شهر شوسف هم ۳۸ قطعه در طرح جوانی جمعیت به مردم خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن اقدام بزرگ دولت سیزدهم در راستای جوانی جمعیت بوده و دولت بر آن مصمم است.

وی از راه اندازی ۲۰۶ واحد راکد و نیمه فعال در استان خبر داد و افزود: این اشتغال سبب ایجاد رغبت در فرزندآوری است، تسهیلات فرزندآوری هم از دیگر مشوق ها است.

سرپرست فرمانداری نهبندان تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، تغییر نگاه جوانان به زندگی و سخت گیری خانواده ها موجب شده ازدواج یک چالش برای جوانان باشد.

مرادی با اشاره به طرح سینا، گفت: دولت با همکاری وزارت رفاه به تمامی مادران باردار و زیر دو سال ماهانه ۶۰۰ هزار تومان یارانه ارائه می دهد.

وی افزود: با آموزش های بیشتر خانواده ها توسط بهداشت و درمان خانواده متعالی را می توانیم رقم بزنیم.

کد خبر 1762867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha