خیّر ۹۲ ساله، پیر غلامی زیر سایه خورشید

خیّر ۹۲ ساله کاشانی که سال‌ها خدمت‌گزار بیماران و محرومان بود توسط آستان قدس رضوی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، خلیل بهمنی، خیّر کاشانی، رزمنده دوران دفاع مقدس، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی و تأمین کننده سالانه چهار تن گلاب ناب کاشان حرم مقدس رضوی مقدس تمام داشته خود را از امام رئوف می‌داند.

وی که بیش از نیم قرن خدمت به مردم، محرومان و ارائه خدمت به آستان قدس رضوی را در کارنامه افتخارآمیز خود ثبت کرده روزگاری رزمنده دوران دفاع مقدس بوده و از این آب و خاک دفاع کرد و امروز نیز در سنگرهای اجتماعی، فرهنگی و عرصه درمان و سلامت شهر و کشورش فعالیت می‌کند.

برخی از اقدامات خیرخواهانه این خیر کاشانی تامین جهیزیه دختران، ایجاد زمینه ازدواج پسران انجمن حمایت از بیماران کلیوی و صدها فعالیت خیرخواهانه دیگر است که همواره نور امید و آرامش و نشاط را به همشهریان و هموطنان خود هدیه می‌کند.

تامین گلاب آستان قدس رضوی به ویژه ارسال ۲۷۰ بشکه گلاب ۲۰ لیتری به مشهد برای توزیع در کاروان‌های زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت یکی دیگر از افتخارات اوست که مایه مباهات و برکت بوستان‌های گل محمدی کاشان شده است.

در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و نخستین روز از دهه کرامت علیرضا اسماعیل‌زاده، مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی به همراه جمعی از خادمان بارگاه ملائک پاسبان آستان قدس رضوی به دیدار ابوالشهید بهمنی پیر غلام امام رضا(ع) در کاشان رفته و از وی تجلیل کردند.

این خیّر و پیر غلام ۹۲ ساله کاشانی در این دیدار گفت: در تمام این سال‌ها تنها دغدغه و توجه قلبی‌ام پیروی از سیره رضوی، خدمت به محرومان و حمایت مادی و معنوی از بیماران نیازمند به‌ویژه بیماران کلیوی منطقه کاشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۴ تاکنون زمینه پیوند ۹۶۴ کلیه بیمار دیالیزی را به لطف و یاری مردم فراهم کرده‌ام افزود: به تازگی نیز با جمع‌آوری مبالغ فطریه مردم کاشان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان هزینه پیوند کلیه جوان تازه داماد دیالیزی تامین و امید به زندگی به این زوج جوان برگردانده شد.

بهمنی گفت: خدمت به محرومان و بیماران با تاسی به معین الضعفا، مایه افتخار و توفیقات‌ام در دنیا و آخرت است.

گفتنی است،جشن‌های مردمی معنوی «زیرسایه خورشید» همزمان با دهه کرامت برای هفدهمین سال به همت آستان قدس رضوی و با حضور ۳۳۰ خادم در قالب ۹۵ کاروان رضوی در بیش از ۲ هزار نقطه داخل کشور و ۱۸ کشور دنیا با شعار «با شما سربلندیم» در حال برگزاری است.

پایان پیام/

کد خبر 1762888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha