نسل‌کشی غزه با هدف تخریب فرهنگ خانواده است

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه غزه و فلسطین سمبل مظلومیت است، گفت: کودک کُشی، زن کُشی و خراب کردن منازل مسکونی در غزه با هدف تخریب فرهنگ خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی عصر امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در جمع دختران نمونه و نخبه مرکز استان خراسان جنوبی اظهارکرد: اسلام بنا به حوادثی که در طول تاریخ پیش آمده از ناحیه ستمگران آسیب دیده است و ما امروز بین اسلام و مسلمان فاصله داریم چرا که ستمگران در پیاده شدن اسلام مانع بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰۰ سال قبل استعمار خارجی با همکاری استبداد داخلی برای تحریف و تخریب اسلام تلاش کرده‌اند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باعث رشد اسلام شد.

وی به جایگاه زن و دختر در قرآن کریم پرداخت و افزود: خداوند متعال پرورش نوع انسان را به زن واگذار کرده است چرا که زن بزرگترین نقش را در پرورش انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش وراثت زن بر فرزند و نقش تعلیم و تربیت که اولین معلم هر فردی، مادر است، گفت: علمای بزرگ و فقها، توانسته‌اند در طول تاریخ، جایگاه علمی فقیه را حفظ کنند اما سبک زندگی در اختیار آنها نیست.

وی تصریح کرد: اسلام، تأمین معیشت را از دوش زن برداشته و بر عهده مرد گذاشته است.

آیت‌الله عبادی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ رشد جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف، آنقدر بالا است که دنیا پذیرفته است، گفت: انسان‌های بزرگ را زن پرورش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مادری که حاج قاسم، پرورش می‌دهد، هنری بزرگ دارد، افزود: در نقطه مقابل، دشمنان تلاش دارند که خانه و خانواده فاسد شود تا جامعه از هم پاشیده شود اگر خانواده از هم بپاشد نسل بشر فاسد می‌شود.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه غزه و فلسطین سمبل مظلومیت است، بیان کرد: کودک‌کُشی، زن‌کُشی و خراب کردن منازل مسکونی در غزه با هدف تخریب فرهنگ خانواده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشجویان اروپایی از مکتب لیبرال دموکراسی غرب فاصله گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تمدن اصلی برخواسته از دین خدا و زمینه ساز ظهور است.

حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) همچون حضرت زینب سلام الله علیها میراث دار مذهب شیعه شدند و بر اساس روایات، حضرت معصومه در میان شیعیان جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده بانوان قرآنی هم در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه قرآنی در سطح جامعه مورد بی‌توجهی واقع می‌شوند، ادامه داد: در مرکز استان خراسان جنوبی از یک استاد تخصصی در بخش صوت و لحن محروم هستیم.

زهرا سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز لازم است که دانش‌آموزان مباحث قرآنی را به صورت ویژه فرا گیرند، گفت: در بحث تواشیح باید استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی شود.

فاطمه محبی نیا نماینده دانش آموزان هم از عدم وجود یک مکان تفریحی ویژه بانوان گلایه کرد و گفت: باید نیازسنجی‌ها و آسیب شناسایی‌ها به برون رفت از مشکلات منتج شود.

وی ادامه داد: رسانه باید امروز هدف خلقت را به ترسیم بکشد و خودشناسی که مقدمه خداشناسی هست را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

گفتنی است، این مراسم به همت ستاد کرامت استان و با شرکت دانش‌آموزان‌ نخبه و فعال کمیته امداد، بهزیستی، نهاد رهبری دانشگاه بیرجند، سازمان تبلیغات، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن‌های اسلامی،، سازمان دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، قرارگاه خاتم و ... برگزار شد.

کد خبر 1762894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha