مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تجلیل شد

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به مناسبت هفته معلم از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، طی مراسمی امروز (۲۲ اردیبهشت) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و به مناسبت هفته معلم از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تقدیر شد.

علیرضا موسوی نژاد-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی- در این جلسه اظهار داشت: در قرآن کریم و دین مبین اسلام بر روی موضوع علم تاکید بسیار می شود و بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امروز با همه هجمه هایی که علیه جوانان و آسیب هایی که متوجه ما است، آموزش و پرورش استان توانسته هم از نظر جنبه های آموزشی و پرورشی و هم جنبه های اداری در سطح کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش آموزی کار ما سخت تر است، افزود: به این دلیل که آسیب ها و نوع نگرش ها و نوع تعامل خانواده ها با مدرسه متفاوت تر شده است اگر چه علم در این عرصه عالی و خوب است.

موسوی نژاد در ادامه بیان کرد: بخش قابل توجهی از فرهنگ عمومی جامعه متوجه آموزش و پرورش است و رابطه بین آموزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تقویت است و امیدواریم تعاملات خوبی داشته باشیم.

علی فرخنده-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی-نیز در این دیدار اظهار داشت: علم آموزی از آغاز تولد تا پایان حیات، تعطیل شدنی نیست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: انتخاب واژه فرهنگیان، یک نوع انتخاب مبنایی قرآنی بوده است و یکی از پایه های اساسی قدرت در عالم خلقت، علم محسوب می شود.

وی ادامه داد: می توان گفت که معلم یکی از مبانی و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی است که تولید قدرت می کند و همه کسانی که به مقامی رسیده اند، منشأ و مبدا آن در کلاس درس و معلم بوده است. 

حجت الاسلام علی محقی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی-هم اظهار داشت: در روایات آمده که علم، نور است و خدا بخواهد به قلب هر کسی نازل می کند.

کد خبر 1762902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha