دهه کرامت فصل شادی‌های حلال و مومنانه

حجت الاسلام رهبربر لزوم اهتمام به جشن های دهه کرامت تاکید کرد و گفت: دهه کرامت فرصت خوبی برای نشر و برجسته نمودن ایام شادی برای اهل بیت(ع) است،تا جوانان با جشن و سرور بیشتر ترغیب به بزرگداشت شعائر الهی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «علی رهبر» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار دهه کرامت سال ۱۴۰۳ با عنوان «با شما سربلندیم»، اظهار کرد: این دهه با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) پایان می یابد، قرار گرفتن بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران یکی افتخارات بزرگ ایرانیان است، زیرا در کنار این بارگاه منور عالمان بزرگی رشد یافتند، که منشأ خیرات و برکات بسیاری شدند.

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه صنعتی اصفهان به آثار و برکات حضور امام رضا(ع) در ایران اشاره و بیان کرد: حضور امام رضا(ع) هم در کشور ما موجب شد که اسلام و فرهنگ رضوی علاوه بر ایران در بسیاری از مناطق گسترش یافت، چراکه این امام همام به گسترش معارف توحیدی و توجه دادن مردم به تکالیف الهی تاکید داشتند و گاهی در قالب مناظره با پیروان ادیان و مذاهب مختلف بحث و گفتگو می نمودند.

 حجت الاسلام و المسلمین رهبر تصریح کرد: زندگی معصومین(ع) و مقامات معنوی آنها به دلیل اتصالشان به قرآن کریم است، چراکه قرآن کریم در معرفی افراد «متقین» آنها را افرادی متصل به پروردگار و خلق خدا و اهل تهجد، دستگیر از نیازمندان، داشتن صداقت و حقانیت دانسته است، رسول خدا(ص)  دارای چنین ویژگی هایی بودند و ائمه اطهار(ع) نیز با الگوبرداری از پیامبر(ص) مزین به سیره و شخصیت شدند.

وی ابراز کرد: امروز نمی توان گفت که با انجام برخی از مستحبات، می توانیم جبران کننده ویژگی هایی همانند عدالت، مهرورزی، اخلاق مداری که از ویژگی معصومین(ع) است، باشیم، بلکه باید رفتار و کردارمان منطبق سیره و روش ائمه اطهار(ع) باشد.

وی بر لزوم اهتمام به جشن های دهه کرامت تاکید کرد و افزود: بر اساس آنچه که در روایت آمده است باید در شادی اهل بیت (ع) شاد بود و دهه کرامت نیز فرصت خوبی است تا کرامات و برکات معنوی اهل بیت (ع) را در جامعه برجسته و نشر دهیم،تا جوانان با جشن و سرور دراین ایام، بیشتر به ترغیب به بزرگداشت شعائر الهی شوند. زیرا که مکتب اسلام برای شاد کردن واقعی افراد دستورالعمل‌های مشخصی تعیین کرده است که این دستورات باید در سطح جامعه اجرایی شود و دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای پر کردن خلاهای موجود در این عرصه است.

 این کارشناس مذهبی همچنین ایام دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین زیبایی های سیره و  گفتار خاندان موسی بن جعفر(ع) دانست و تصریح کرد: معرفی کرامات رضوی و کریمه اهل بیت(ع) می تواند موجب حیات معنوی برای پیروان مکتب اهل بیت (ع) شود، بنابراین لازم است، بسیاری از ابعاد وجودی این دو بزرگوار معرفی شود.

کد خبر 1762911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha