فلسفه تشکیل صلیب سرخ، بُعد انسانیت است

آیت الله خاتمی گفت: فلسفه تشکیل هلال احمر و صلیب سرخ در بعد انسانیت انسان است و از همان روز اولی که تشکیل شده عملکرد فراملی داشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در دیدار کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر زنجان ضمن تبریک هفته هلال احمر با تاکید بر خدمت به مردم، افزود: فلسفه تشکیل هلال احمر و صلیب سرخ در بعد انسانیت انسان است و از همان روز اولی که تشکیل شده عملکرد فراملی داشته است و در حوادثی که اتفاق می افتد گاهی زودتر از کشور حادثه دیده اقدام به امدادرسانی می کند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه وقتی انسان درد و رنجی را از چهره ای بزداید فطرت انسانی خود انسان به او آفرین می گوید، تاکید کرد: هلال احمری ها و سایر دستگاه ها در ارائه خدمات در سطح کشور مطرح شدند.


امام جمعه زنجان گفت: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) بیشتر مردم در دنیا عمر محدود خود عمر می کنند چرا که نیکوکار، اهل احسان و دستگیری هستند. کسانی که به خاطراحسان و نیکوکاری های خود عمر بیشتری می کنند و عکس این قضیه نیز در زمینه ظلم و ستم صادق است.


وی با بیان اینکه عاق والدین در کوتاهی عمر تاثیرگذار است، اظهارداشت: احترام بر والدین موجب افزایش عمر می شود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی مجدد از مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: فعالیت بیش از سه میلیون داوطلب در گوشه و کنار کشور این نشان از بعد انسانی انسانهایی است که عاطفه و محبت در وجود آنها شعله ور است.


خاتمی برای همه کارکنان، اعضای نجاتگران، امدادگران، داوطلبان و جوانان آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: انگیزه ای که آنها را دور هم جمع کرده نوعدوستی بدون توجه به رنگ، مذهب، دین، عقیده و اخلاق است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: هلال احمر جایگاه و ظرفیت بین المللی دارد که برای دیپلماسی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است که اگر بتوانیم به نحو مطلوبی از آن استفاده کنیم.


حکمت الله هاشمی گفت: این مجموعه یکی از دستگاه های موثر برای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است به واسطه اینکه عضویت صلیب سرخ جهانی را دارد و ۱۹۲ کشور جهان عضو این نهاد هستند.


هاشمی به فعالیت ها و عملکرد هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد:امسال احداث پنج پایگاه جاده ای در محورهای مواصلاتی به منظور افزایش سرعت عمل امدادرسانی در حوادث و سوانح و نجات جان انسان را در کمترین زمان در دستور کار داریم.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سال گذشته یک پایگاه کلنگ زنی و عملیات احداث آن از محل کمک های خیرین آغاز شد.


هاشمی خاطرنشان کرد: در شهرستان ایجرود، از سعید آباد به سمت حلب که از نقاط پرخطر بود با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی که سازمان برنامه و بودجه به هلال احمر تخصیص داده برای احداث این پایگاه اقدام خواهد شد.


وی تاکید کرد: سال گذشته تعهد احداث پایگاه ها را داشتیم که در حال تحقق آن هستیم و تجهیز و راه اندازی پایگاه هلال احمر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۸۱ نفر از اعضای داوطلب امدادگر و نجاتگری که با هلال احمر فعالیت داشتند جذب این مجموعه شدند و سهم ما کمتر از این تعداد بود که با افزایش درآمد نیز ۱۷ نفر دیگر جذب کردیم که دغدغه مسئولان استانی و خانواده ها رفع شد.


هاشمی خاطرنشان کرد: بنا داریم با افزایش درآمدهای مجموعه و از این محل تا ۸۰ نفر از اعضای هلال احمر را جذب کنیم.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پنج دستگاه خودروی دیگر نیز بدون سهمیه به استان تخصیص داده شده که در میان شهرستان ها تقسیم بندی و توزیع خواهد شد.


هاشمی یادآوری کرد: در حوزه داوطلبان و در برنامه حمایتی ۷۰ میلیارد ریال هزینه بلاعوض برای دارو، درمان، توانبخشی و معیشتی برای خانواده ها پرداخت کرده ایم.


وی تاکید کرد: جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و خانواده ها هستند که ساماندهی آنها را جزو وظایف خود قلمداد می کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۸ هزار جوان عضو هلال احمر استان هستند که در قالب فعالیت های عام المنفعه سازماندهی می شوند.

کد خبر 1762998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha