اجرای طرح تجربه‌افزایی جوانان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی

کلهر از اجرای طرح تجربه‌افزایی جوانان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و ایلام خبر داد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را برای طرح تجربه‌افزایی جوانان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سینا کلهر امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی دو حوزه ورزش و جوانان معرفی شده است و در بخش وظایف وزارتخانه در حوزه جوانان، ساماندهی امور جوانان از طریق دستگاه‌های اجرایی به عنوان اولین تکلیف ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از ستادهای ساماندهی امور جوانان در اکثر استان‌ها این است که بهره‌وری حداقلی دارند، گفت: در برخی استان‌ها برگزار شدن یا نشدن ستاد ساماندهی امور جوانان فرقی ندارد چون دستگاه اجرایی کار تخصصی خود را انجام می‌دهد و بعد همان کار را در این ستاد گزارش می‌دهد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه خراسان جنوبی را جزو استان‌های خوب در برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان با ریاست استاندار ارزیابی کرد و افزود: همه ما به جهت قانونی و مسئولیت عمومی در حوزه امور جوانان مسئول هستیم و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم.

کلهر با اشاره به اینکه مأموریت ازدواج، مأموریت تخصصی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان نیست و همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مسئولیت دارند، عنوان کرد: اگر برای ترویج فرهنگ ازدواج به موقع و آسان جوانان کمک کنیم همه جامعه منتفع خواهد شد در غیر این صورت همه آسیب خواهیم دید.

وی با بیان اینکه اقدام مشترک و هماهنگ در حوزه جوانان از سیاست‌های کاری وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز باید تلاش کنیم زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌ورزی برای جوانان فراهم شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر کسب تجربه جوانان تاکید کرد و گفت: باید در دستگاه‌های اجرایی شرایطی فراهم شود که جوانان در پروژه‌های آنها حضور یابند و تجربه کسب کنند.

کلهر از اجرای طرح تجربه‌افزایی جوانان به صورت پایلوت در استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و ایلام خبر داد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را برای طرح تجربه‌افزایی جوانان معرفی کنند.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم این طرح پس از مهارت‌آموزی و تجربه‌افزایی، پرداخت تسهیلات به جوانان در دستور کار قرار دارد که هم به صورت استانی و هم ملی کمک‌های خوبی خواهد شد.

روح الله رمضانی- مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم اظهار کرد: معضل اصلی جوانان ما نداشتن مهارت لازم برای اشتغال است که در همین راستا طرح تجربه‌افزایی جوانان را در دستور کار قرار دادیم و برای اولین بار اعتبار به این حوزه  خصیص پیدا کرد که به برخی استان‌های مستعد تزریق شده است.

وی در ادامه افزود: هدف ما این است که جوانان با کسب تجربه بتوانند در آینده اشتغال‌زایی کنند.

رمضانی بیان کرد: پایه‌های اصلی اینگونه طرح‌ها خانه جوانان خواهد بود و اعتبار ویژه به خانه‌های در حال احداث تزریق می‌شود تا این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.


 

کد خبر 1763052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha