شرکت ۱۴ کشور در نخستین مسابقات دوستانه بین‌المللی مهارت ایران

شهریور گفت: نخستین مسابقات دوستانه بین‌المللی مهارت ایران از فردا (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) با مشارکت ۱۴ کشور به مدت سه روز به میزبانی گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌حسین شهریور بعدازظهر امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: نخستین مسابقات دوستانه بین‌المللی مهارت ایران از فردا (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) با مشارکت ۱۴ کشور به مدت سه روز به میزبانی گلستان برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای افزود: در این مسابقات کشورهای نیجر، غنا، آفریقای جنوبی، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، بنگلادش، برزیل، سنگاپور، مالزی، قزاقستان، تایوان و ترکمنستان شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: هفت کشور ژاپن، روسیه، برزیل، مالزی، بنگلادش و قزاقستان به صورت آنلاین در این مسابقات شرکت می‌کنند.

شهریور با بیان اینکه در مجموع ۱۰۸ نفر در نخستین مسابقات دوستانه بین‌المللی مهارت ایران شرکت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۲ نفر ایرانی و هشت نفر خانم هستند.

وی افزود: یکی از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مهارت برگزاری مسابقه ملی مهارت است که در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به برگزاری مسابقات مسئله محور، ادامه داد: در این مسابقات دانش‌آموزان و نوجوانان از ابتدای سنین نوجوانی در ۶ رشته با مهارت آشنا می‌شوند و با هم به رقابت می پردازند تا هدیت شغلی آنها به سمت هدایت محور دنبال شود.

وی، برگزاری مسابقات در حوزه مشاغل رو به رشد و نوظهور، دومین دوره مسابقات زندانیان و دومین دوره مسابقات کارکنان نیروهای مسلح ویژه سربازان، برگزاری ۲ رویداد بین‌المللی و سومین دوره جشنواره ملی مهارت از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد.

کد خبر 1763062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha