اعتبارات حوزه جوانان در خراسان جنوبی ۵ برابر شد

ربیعی گفت: با نگاه ویژه وزارتخانه به مناطق کم برخوردار کشور اعتبارات حوزه جوانان استان خراسان جنوبی پنج برابر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در بخش اشتغال نرخ بیکاری استان ۷.۵ است و این نرخ بیکاری در جوانان ۱۵.۹ درصد می‌باشد که برای استان عواقب خوبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر چند به حوزه اشتغال جوانان استان توجه شده ولی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: با نگاه ویژه وزارتخانه به مناطق کم‌برخوردار کشور اعتبارات حوزه جوانان استان پنج برابر شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خواستار افزایش سقف تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای جوانانی که دوره‌های مهارت‌آموزی را گذرانده‌اند، شد و گفت: از این طریق اشتغال قابل توجهی برای جوانان ایجاد می‌شود که نیاز است اعتبارات آن ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کند.


ربیعی به برنامه‌های محوری هفته ازدواج از ۱۹تا ۲۴ خرداد ماه  در استان اشاره کرد و خواستار برپایی نمایشگاه ازدواج آسان با همکاری دستگاه‌های اجرایی شد.

وی همچنین با بیان اینکه پروژه خانه جوانان شهرستان بیرجند ردیف اعتبار ملی ندارد، خواستار تخصیص این ردیف به استان و تزریق اعتبار استانی به پروژه شد.

کاهش ۷ درصدی ثبت ازدواج و افزایش ۱.۳ درصدی طلاق در استان

مرتضی امیرآبادی‌زاده - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی هم در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۴۳۵ ثبت ازدواج داشته‌ایم که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۵ هزار و ۸۴۹ ثبت، ۷ درصد کاهش ثبت ازدواج را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت ازدواج در حوزه شهری استان بوده، تصریح کرد: رتبه کشوری ازدواج استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۱ کشوری بوده که این رتبه در سال گذشته با دو پله صعود به رتبه ۹ رسیده است.

امیرآبادی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان‌های درمیان، سرایان، طبس و بیرجند کمترین ثبت ازدواج را داشته‌اند، ادامه داد: بیشترین رشد ثبت ازدواج در سربیشه و فردوس بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در ثبت واقعه طلاق در سال گذشته و سال ۱۴۰۱، رتبه ۲۹ کشوری را داشته، گفت: در سال گذشته نرخ طلاق در خراسان جنوبی ۱.۳ درصد رشد داشته است.

گفتنی است در این جلسه از فرماندار خوسف و زیرکوه به عنوان فرمانداران برتر استان در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌ها تجلیل شد.

کد خبر 1763063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha