برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۴۵ بقعه متبرکه همدان

حجت الاسلام حسینی گفت: برنامه های دهه کرامت در ۴۵ بقعه متبرکه همدان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: برنامه های دهه کرامت در ۴۵ بقعه متبرکه همدان در حال برگزاری است.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به پنجم ذی القعده و پنجمین روز از دهه کرامت به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه افزود: در واقع تکریم و بزرگداشت امامزادگان به مثابه تعظیم شعائر الهی و تجلیل از پیامبر مکرم و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن پیش از هر چیز به جامعه اسلامی نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت برنامه‌هایی را نیز در استان در این روز در دستور کار داریم گفت: در هر شهرستان به صورت ویژه برنامه روز امامزادگان برگزار خواهد شد که این برنامه در شهرستان همدان در آستان مقدس امام زاده حسین همدان برگزار می‌شود.

حسینی  تجلیل از خادمان  و هئیت امنا  امام زادگان را از برنامه‌های روز بزرگداشت امامزادگان در استان همدان دانست و تصریح کرد: در این روز برگزاری ایستگاه‌های صلواتی را نیز در بقاع شاخص استان داریم و قرار است تعدادی از هئیت امنا و خادمان در این روز عیادت از بیماران را در تعدادی از مراکز درمانی استان داشته باشند.

 وی برگزاری جشن‌های ویژه تولد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان همدان برشمرد و افزود: این برنامه ها شامل مولودی خوانی، سخنرانی، توزیع نذورات و ... خواهد بود.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه بقاع متبرکه استان آمادگی برگزاری جشن‌های تکلیف دانش آموزان را نیز دارند افزود: در این زمینه همکاری لازم را با آموزش و پرورش در این ایام خواهیم داشت.

وی پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعت ۸ صبح و هشت شب در ایام کرامت از بقاع متبرکه  ، همکاری با برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دیگر را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

 حسینی در ادامه با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در دوازدهم هر ماه که برگرفته از نام مبارک حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) و با هدف اهدای کمک به نیازمندان و گره‌گشایی از اقشار بی بضاعت و زنان بی سرپرست راه اندازی شده تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت و در راستای اجرای این طرح ۴۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

 وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در ۱۲ فروردین ماه نیز ۳۵۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده است.

کد خبر 1763072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha