برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در روستای دُرّه کاشان

همزمان با دهه کرامت، محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در روستای دُرّه کاشان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان؛ همزمان با دهه کرامت و فصل گل و گلاب کاشان، محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی به همت هیئت حضرت ابوالفضل(ع) و خانه قرآن حضرت زهرا(س) در روستای دُرّه کاشان برگزار شد.

این مراسم با حضور دو استاد برجسته بین المللی قرآن حاج محمد حسین سبزعلی و حاج عباس امام جمعه در قالب کاروانی از قاریان وحافظان ممتاز وشاگردان جلسه استاد سبزعلی در مسجد امام حسین ع روستای دره  برگزار شد.

در این محفل قرآنی  که اهالی روستای دره با ذوق و شوق به استقبال کاروان قرآنی به مدیریت استاد سبزعلی رفتند، سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن خیر مقدم به کاروان قرانی از حضور دواستاد برجسته بین المللی تقدیر وتشکر کرد.

در این محفل نورانی که جمعی از قاریان وحافظان نوجوان وجوان قرآن و شاگردان استاد سبزعلی به تلاوت قرآن پرداختند، استاد امام جمعه هم بصورت ابتکاری سوره شمس رابا ترتیل تلاوت کرد واهالی روستا وحاضران همخوانی کردند وفضای بسیار معنوی وروحبخشی را در مسجد امام حسین ع ایجاد کرد.

 همچنین بمناسبت دهه کرامت، استاد سبزعلی سوالاتی را از یکی از حافظان خواهر روستای درّه (خانم خیرخواه) از اجزای قرآن مطرح و از این حافظ قرآن تکریم کرد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در بخش دیگری از این مراسم، ضمن تکریم از مقام تنها شهید روحانی روستای دره شهید حجت الاسلام محمدرضا کاظمی دره با اشاره به حدیث نورانی پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: معلم القرآن ومتعلمه یستغفر له کل شیء حتی الحوت فی البحر  از مقام استاد سبزعلی و امام جمعه تکریم وخاطر نشان کرد: استاد سبزعلی قریب نیم قرن افتخار خادمی و استادی قرآن را دارند و از اساتید مبرّز مدرسه سبک مرحوم  استاد مصطفی اسماعیل هستند.

برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در روستای دُرّه کاشان

سید عبدالرضا تولیت ادامه داد: استاد سبزعلی شاگردان زیادی را در کشور تربیت کرده اند واذان این پیشکسوت قرانی یکی از اذان های زیباست که از شبکه های مختلف صدا وسیما پخش می شود.

این فعال قرآنی در ادامه به بیان خاطره ای از سال ۱۳۶۸ با حضور استاد راغب مصطفی غلوش در ایران اشاره کرد که حاج عباس امام جمعه سوره احزاب را در آن محفل  به سبک ان استاد مرحوم تلاوت کرد و موجب حیرت وتشویق استاد غلوش و استاد بسیونی قرار گرفت.

تولیت ادامه داد: استاد امام جمعه از قاریان برجسته وخوشخوان کشور ونفر اول مسابقات بین المللی کشور مالزی است که قاریان قران خاطرات زیادی از تلاوتهای زیبای ایشان در دهه ۶۰ و۷۰ دارند و یکی از بهترین ترتیل های ضبط شده کل قرآن باتجوید عالی وصدا ولحن زیبای استاد امام جمعه است که به یادگار مانده است

در ادامه این محفل نورانی، استاد محمدیان از اعضای کاروان قرآنی و از شاگردان استاد سبزعلی به مناجات خوانی  با صدای خوش و لحن زیبا پرداخت که با استقبال و تشویق حاضران همراه شد و در بخش پایانی این محفل قرآنی حاج اقای کربلایی از ذاکران با اخلاص اهلبیت(ع) روستای دُرّه به مولودی خوانی و ذکر مناقب حضرت معصومه(س) پرداخت.

همچنین از سوی هیئت حضرت ابوالفضل(ع) و خیرین روستای دُرّه، تاج گل محمدی به گردن اساتید بین المللی قرآن نهاده و هدایایی به رسم یادبود به اساتید و جوانان کاروان قرآنی تقدیم شد و مراسم با اذان استاد سبزعلی و اقامه نماز جماعت به امامت استاد عباس امام جمعه به پایان رسید.

برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در روستای دُرّه کاشان

کد خبر 1763119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha