اخلاق مداری یکی از ویژگی های امام رضا (ع) بود

آخوند فرهمند گفت: یکی از ویژگی های امام رضا (ع) اخلاق مداری ایشان بود و امام رضا (ع) با اخلاق مداری و اخلاقی که از توحید، وحی و عقلانیتش برگرفته بود همگان را دور خود جمع می کرد.

آخوند عبدالجلیل فرهمند با تبریک دهه کرامت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ریشه دین مبین اسلام به اخلاق مداری بر می گردد و اخلاق مداری و اخلاق حسنه از ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بوده است.

امام جماعت و مبلغ تقریبی شهرستان کلاله با اشاره به اینکه، اصول دین به ثمره ریشه خودش یعنی اخلاق بر می گردد، افزود: یکی از ثمره های دین و سنت نبی مکرم (ص) اخلاق مداری است و پیامبر (ص) جزو مکارم اخلاقی و اخلاق حسنه نمادین برای جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) به عنوان فردی از شجره نبی مکرم (ص) اخلاق را جزو اصول خودش قرار می داد و از نظر اخلاقی زبانزد عام و خاص بود.

آخوند فرهمند با بیان اینکه، ثمره درخت تنومندی که سایه افکنده میوه آن است، گفت: در دین مبین اسلام نیز اخلاق جزو عقلانیت محسوب می شود و ثمره درخت تنومند اسلام، اخلاق است.

وی با بیان اینکه، دینی که اخلاق داشته باشد ریشه در تمدن و اخلاق مداریش دارد، افزود: یکی از ویژگی های امام رضا (ع) اخلاق مداری ایشان بود و امام رضا (ع) با اخلاق مداری و اخلاقی که از توحید، وحی و عقلانیتش برگرفته بود همگان را دور خود جمع می کرد.

مبلغ تقریبی اهل سنت تاکید کرد: برای امام رضا (ع) مسیحیت و یا دین دیگری فرقی نمی کرد وبا اخلاق حسنه خودش همه را به دین حضرت محمد (ص) و اصلانیت دعوت می کردند و امام رضا (ع) با اخلاق حسنه خود حتی غیرمسلمانان را به اسلام دعوت می کرد.

وی گفت: امام رضا (ع) این مبانی را از توحید، قرآن، وحی و از جد بزرگوارش نبی مکرم (ص) فرهنگ سازی کرده و همه را در زمره دین مبین اسلام که برگرفته از توحید و سنت نبوی است دعوت می کردند.

آخوند فرهمند با بیان اینکه وقتی که وحی نازل می شد اولین نفری که آن را اجرا می کرد خود پیامبر (ص) بود، افزود: نمونه بارزش این بود که عرب را در کنارعجم و سیاه را در کنار سفید جای داد و با اینکارش همگان را کنار هم به عنوان امت واحده تقدیم اسلام کردند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) با تاسی از سنت جد خودش همه امت پیامبر (ص) را در یک جا جمع کرد تا جایی که حتی دشمنان امام رضا (ع) نیز از اخلاقیت و اخلاق مداری آن حضرت به ستوه آمدند و سلوک آوردند.

مبلغ تقریبی اهل سنت، اخلاق مداری در جامعه را تاسی از شجره امام رضا (ع) برشمرد و گفت: امروز باید به سلوک امام رضا (ع) یعنی اخلاق مداری برگرفته از توحید، وحی و مبانی عقلانیت برگردیم و خود را تابع اهل بیت (ع) کنیم.

وی تاکید کرد: اخلاق مداری وعقلانیت سفارش خود پیامبر(ص) است و ما اگر از امت پیامبر(ص) هستیم همچنان که قرآن را دوست داریم باید اهل بیت آن را نیز دوست بداریم و همگی این موارد به عقلانیت و تفکر برمی گردد.

آخوند فرهمند، با بیان اینکه، انسان با تعقل و تفکر به عقلانیت خودش برمی گردد، افزود: از این طریق با تاسی از سیره اهل بیت (ع) و نبی مکرم (ص) می توانیم به اسلام اصل محمدی دست یابیم.

کد خبر 1763120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha