جان گرفتن قنات خشک شده پس از ۲۰ سال در خوسف

هنری گفت: آب در قنات روستای حصاردارباغ به همت بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی پس از ۲۰ سال جاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی هنری امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح قنات روستای حصاردارباغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی قنات روستای حصاردارباغ شهرستان خوسف که ۲۰ سال به طور کامل خشک شده بود با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی جانی دوباره گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی گفت: طول این قنات ۴۶۰ متر بود که با همکاری بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی احیا شد.

وی با بیان این‌که این قنات ۲۰ سال به طور کامل خشک شده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و کار اجرایی احیای قنات توسط بسیج سازندگی طی چهارماه کار و تلاش، آب در این قنات جریان گرفت.

هنری بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با مشارکت بسیج سازندگی و جهادکشاورزی و خودیاری مالکین تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از احیا ومرمت این قنات تامین آب شرب بهداشتی  و آب کشاورزی روستا بوده که  ۵۰ خانوار روستا از آب بهداشتی وکشاورزی  بهره‌مند شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با قنات روستای حصاردارباغ دو قنات دیگر در بالادست این قنات( روستاهای هوپل بالا ۲۷۳ متر وهوپل پایین ۳۰۰ متر) به نمایندگی از قنوات شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 1763182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha