دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

کانون فرهنگی هنری رسالت مسجد جامع شهرستان چالدران یکی از کانون های فعال در حوزه تربیتی و امور دختران است که توانسته با فعالیت های تربیتی متنوع در حوزه دختران فاطمی و تجلیل از مادران در حوزه جمعیت موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، روز اول تا یازدهم ذی‌ القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه و نخستین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت نور بی پایان طوس حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد جامع شهرستان چالدران از سال ۸۱ تاسیس شده است و از آن زمان تاکنون اقدامات متعددی در راستای ارائه خدمت به اهالی منطقه انجام داده است و در این بازه زمانی با جذب ۲۰۰ نفر عضو به یکی از کانون های مورد توجه جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

هادی حسین زاده،   مدیرکانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد جامع شهرستان چالدران،   در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه،   گفت: با شروع دهه کرامت و به مناسبت روز دختر با حضور ۴۰۰ نفر از دختران و بانوان جشن بزرگ ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در مسجد جامع شهرستان برگزار شد.

وی افزود: اجرای سرود، نقاشی، نمایش، مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، مولودی خوانی و اهدای جوایز از جمله برنامه های جنبی این جشن بزرگ بوده است.

حسین زاده بیان کرد: دختران با الگو گرفتن از حضرت معصومه (س)، رفتار محبت آمیز، آموزه های دینی و انس با قرآن می توانند سبب نزدیک شدن پدر و مادر، اقوام و خویشاوندان در خانواده ها شوند.

وی گفت: مساجد بهترین مکان برای تبیین زندگی حضرت معصومه (س) و مسائل اجتماعی دیگر است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرکانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد جامع شهرستان چالدران ادامه داد: همچنین به مناسبت همزمانی هفته جمعیت با دهه کرامت برنامه های مختلفی در این راستا در حال برگزاری است که تجلیل از بانوان و مادران نمونه و مادران دارای سومین فرزند با عنوان  ایران جوان بمان برگزار شد.

دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فصل تابستان گفت: با آغاز این فصل برگزاری کلاس های ورزشی فوتسال و استخر، اردو های تفریحی و فرهنگی در دونوبت درون شهری و برون شهری و کلاس‌ های تقویتی و قرآن و اذان برگزار خواهد شد.

حسین زاده ادامه داد: از کانون فرهنگی و هنری مساجد باید در سطح کلان حمایت شود و مثل سایر ارگان ها ارزش و اعتبار داشته و نه فقط اسم باشند.

مدیرکانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد جامع شهرستان چالدران برگزاری نماز های یومیه،  کلاس های آموزش قرآن کریم در دو رده سنی نوجوانان و جوانان، سخنرانی را از جمله دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد جامع چالدران عنوان کرد.

دختران فاطمی کانون رسالت دهه کرامت را جشن گرفتند

کد خبر 1763207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha