نصرالله:فلسطین امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است

سید حسن نصرالله امروز تاکید کرد: حوادث فلسطین امروز جهان را با این واقعیت رو به رو کرد که حوادث در منطقه می تواند مسایل را به جنگ منطقه ای بکشاند و جهان مسئول یافت راه حل است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین معروف به "سید ذوالفقار" رهبر جهادی حزب‌الله و مقاومت که امروز دوشنبه(۲۴ اردیبهشت) در حومه جنوبی بیروت برگزار می شود، گفت: به رزمندگان صبور و دلیر در تمام جبهه‌ها که شگفت‌انگیزترین صحنه‌های قهرمانی، شجاعت، قدرت، اراده، شور و یقین را ترسیم می‌کنند، درود می‌فرستم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به مقاومت ملت عظیم فلسطین اشاره کرد و گفت:  احیای آرمان فلسطین و یادآوری حقوق ملت فلسطین از جمله اهداف مقاومت در غزه است.

وی افزود: سوریه، به رغم مشکلاتی که دارد، بر موضع خود در قبال فلسطین پابرجا است. می‌خواستند سوریه در حلقه آمریکایی‌ها قرار بگیرد یا در جنگ داخلی غرق شود ولی( سوریه) از جنگ موجودیتی عبور، وجایگاهش را همچنان حفظ کرده است.

سید نصرالله ادامه داد: سوریه میدان محوری حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت است.

وی تاکید کرد: پایداری فلسطینی ها، جهان را مجبور کرد از کشور فلسطین سخن بگویند و آمریکا را مجبور کرد از کشور فلسطین بگوید. 

 نصرالله گفت: در تظاهرات و اعتراضات دانشجویی در تعداد زیادی از کشورهای اروپایی پرچم فلسطین و نام فلسطین نمایان بود،  این صحنه ساخته روز هفتم اکتبر است . این تظاهرات ها خشم نتانیاهو و دولت آمریکا را برانگیخت.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: رای چند روز پیش در سازمان ملل متحد باعث شد نماینده اسرائیل اعصاب خود را از دست بدهد.

وی افزود: حکام عرب قرار بود اوراق مرگ مسئله فلسطین را در گام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که چند ماه آینده در راه است، امضا کنند. برخی رژیم ها و شبکه های ماهواره ای اکنون دشمن صهیونیستی را به عنوان تنها «دولت» دموکراتیک در منطقه ما تبلیغ می‌کنند.

سید حسن نصرالله گفت: استواری و پایداری فلسطینی ها جهان را مجبور کرد که از تشکیل کشور فلسطین صحبت کند و آمریکای منافق را مجبور به صحبت از کشور فلسطین کرد.

نصرالله افزود: تصویر «اسرائیل» در دنیا این است که قاتل کودکان و زنان است و نسبت به قوانین بین‌المللی، ارزش‌های انسانی و اخلاقی و هر آنچه در دنیا خوب، درست است، مغرور است.
وی خاطر نشان کرد: حوادث غزه و تداوم پایداری در غزه، جهان را با این واقعیت  رو به رو کرد که حوادثی در منطقه رخ می دهد که می تواند اوضاع را به جنگ منطقه ای بکشاند و جهان مسئول یافتن راه حل است.

نصرالله تاکید کرد: اگر بخواهیم نتایج نبرد کنونی را ارزیابی کنیم، باید به آنچه رسانه های دشمن درباره شکست نتانیاهو و ارتشش می گویند گوش کنیم . در هشتمین ماه از جنگ غزه، «اسرائیل» درباره عدم دستیابی به اهداف جنگ اجماع دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن پس از هشت ماه نتوانست به اهداف اعلام شده خود در غزه دست یابد. هشت ماه پس از جنگ غزه، خسارات راهبردی زیادی به اسرائیل وارد شده است
وی ادامه داد: «اسرائیل» خود را قوی‌ترین کشور و قوی‌ترین ارتش معرفی می‌کند و قدرتمندترین کشور جهان یعنی آمریکا، به او کمک می‌کند و برای دفاع از آن در برابر نوار غزه که از ۲۰ سال پبش در محاصره است و مقاومت ، مداخله می‌کند و به این رژیم امکانات می دهد.

نصرالله افزود: یکی از مهم ترین نتایج این است که این رژیم اعتراف می کند که به پیروزی نرسیده است. همچنین ۷۰ درصد اسرائیلی ها خواهان استعفای رئیس ستاد هستند. اسرائیل پس از هشت ماه قادر به بازگرداندن اسیران خود و بازگرداندن شهروندانش به نوار غزه و شمال نیست و نسبت به تامین امنیت کشتی هایش ناتوان است.
وی گفت: اسرائیل ثابت کرده است که دولتی ناتوان، شکست خورده و غیرقابل اعتماد است، آنچه در نظرسنجی ها می بینند، نبود تصویری از پیروزی است. آنها خواستار خروج نتانیاهو و کسانی که او را در مسیر همراهی کردند،هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اسرائیل امروز ناامید است و در مهار مقاومت توسز تمام قدرت های محور موفق نشد و چهره آن فرسوده شد. تصویر بازدارندگی اسرائیل به ویژه پس از عملیات «وعده صادق» رو به افول است و ژنرال‌هایش از بن‌بست صحبت می‌کنند. ژنرال های ارشد می گویند که نتانیاهو با اصرار بر جنگ، ما را به ورطه نابودی می کشاند.

نصرالله افزود :اسرائیلی‌ها امروز از فرسایش روزانه در غزه، در جبهه‌های پشتیبانی و در اقتصاد صحبت می‌کنند.اسرائیلی ها از ترک غزه می ترسند، زیرا این به معنای شکست این رژیم خواهد بود و برای این رژیم یک فاجعه خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر دشمن صهیونیستی وارد رفح شود، این بدان معنا نیست که مقاومت پایان یافته و مردم فلسطین مقاومت را کنار گذاشته اند. نتانیاهو از موافقت حماس با آخرین پیشنهاد آتش‌بس متعجب شد، بنابراین مخالفت خود را اعلام کرد، زیرا این مسئله به منزله شکست برای اسرائیل خواهد بود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نمایش‌هایی که این روزها می‌بینیم نباید کسی را فریب دهد، زیرا آمریکا در کنار «اسرائیل» ایستاده است. آنچه در سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی رخ داد، حمایت آمریکا از اسرائیل را تأیید می‌کند و موضع آن را تغییر نداده است.
وی گفت : طوفان الاقصی دروغ و فریب غرب را برملا کرد.
نصرالله خاطر نشان کرد: دشمن دو راه دارد یکی این است که با پیشنهادی که حماس تایید کرده موافقت کند و یا اینکه اگر ادامه دهد وارد یک جنگ فرسایشی می شود که این رژیم را می بلعد.

نصرالله درباره موضوع آوارگان سوری در لبنان خاطر نشان کرد: در مورد رسیدگی به موضوع آوارگان سوری در لبنان اتفاق نظر وجود دارد. جلسه چهارشنبه هفته آینده مجلس نمایندگان فرصتی برای ارائه پیشنهادهای عملی برای موضوع آوارگان سوری است.
وی ادامه داد: همه خواهان بازگشت سوری های آواره هستند، به استثنای برخی جمعیت ها و انجمن ها، مانع اروپایی ها و آمریکایی ها هستند.
نصرالله افزود: چاره ای جز برقراری ارتباط با دولت سوریه برای بازگشت آوارگان وجود ندارد و باید هیئتی برای سفر به کشورهایی مانند آمریکا تشکیل شود تا آنها را در مورد بازگشت شان متقاعد کند.
سید حسن نصرالله گفت: اگر تحریم ها علیه سوریه برداشته شود، این کشور می تواند ظرف چند سال بهبود یابد.
دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: من خواستار اتخاذ موضع ملی لبنان برای باز کردن دریا به روی خروج داوطلبانه سوری های آواره به سمت اروپا هستم. وقتی چنین تصمیمی گرفته شود، همه غربی ها و اروپایی ها به لبنان می آیند و کمک هزینه 20 میلیارد دلاری را می پردازند.

نصرالله تاکید کرد: زمانی که بر خود مسلط باشیم، برده نیستیم و قدرت داریم و می توانیم شرایط خود را بر دشمن تحمیل کنیم.

کد خبر 1763251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha